Home » Știință » În premieră, cercetătorii au stocat şi redat un film celebru în interiorul ADN-ului unei celule vii

Publicat: 14.07.2017
Un film de dimensiuni reduse a fost stocat şi redat în interiorul ADN-ului unei celule vii. Cercetătorii consideră că acesta este un pas important privind ,,înregistrarea moleculară'' prin intermediul căreia în viitor experţii vor putea analiza diferitele stări interne ale neuronilor în timpul procesului de dezvoltare.
,,Dorim să transformăm celulele în istorici. Ne imaginăm un sistem de memorie biologic mult mai redus ca mărime şi mai versatil decât tehnologiile din prezent,” a declarat neurologul Seth Shipman din cadrul Şcolii de Medicină Harvard din Boston.

Abilitatea de stocare a unor evenimente atât de secvenţiate precum un film la un nivel molecular reprezintă cheia reinventării conceptului de înregistrare prin intermediul ingineriei moleculare. Informaţia putea fi recuperată prin simpla secvenţiere a genomului celulei în care era stocată, relatează Science Daily.

,,Dacă respectăm paşii transcripţiei, i-am putea utiliza ca o reţetă pentru modificarea celulelor similare. Tehnica ar putea fi utilizată pentru modificarea bolilor sau în diferite terapii,” a declarat Shipman.

Primul pas din cadrul experimentului a constat în stocarea informaţiei secvenţiate în genomul ADN-ului. În timpul stocării, experţii au reconstruit cadre dintr-un film clasic din  1870.

Anterior, cercetătorii au demonstrat că pot utiliza tehnica CRISPR pentru stocarea ADN-ului secvenţiat din anumite bacterii, prin vaccinarea acestora cu diferite amintiri genetice ale infecţiilor virale. Atunci când un virus infectează o bacterie, CRISPR îndepărtează partea străină din ADN şi o stochează în propriul genom al bacteriei. Astfel, bacteria utilizează partea de ADN stocată pentru a identifica virusul şi pentru a apăra organismul de viitoarele infecţii.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole