Home » Știință » A fost identificat cel mai mare număr de markeri genetici asociaţi cu reducerea speranţei de viaţă

Publicat: 31.07.2017
Oamenii de ştiinţă au anunţat, joi, că au identificat cel mai mare număr de markeri genetici care pot contribui la scăderea speranţei de viaţă, potrivit unui comunicat citat de agenţia de ştiri Xinhua.
Cercetătorii au utilizat metode de calcul computerizate pentru a descoperi ce se află, din punct de vedere genetic, în spatele momentului morţii şi a apariţiei stării de boală. Pe parcursul studiului, oamenii de ştiinţă au identificat 16 markeri genetici asociaţi cu o scădere a speranţei de viaţă, 14 dintre aceştia fiind noi pentru lumea ştiinţifică, informează Mediafax.

Studiul a fost realizat de cercetătorii de la Institutul Elveţian pentru Bioinformatic, Spitalul Universitar Lausanne, Institutul Federal Elveţian de Tehnologie din Lausanne şi Universitatea din Lausanne.

”Acesta este cel mai mare set de markeri asociaţi cu speranţa de viaţă descoperiţi până în prezent”, se arată în comunicatul Institutului Elveţian pentru Bioinformatică. Dacă mediul în care trăim, inclusiv statutul socio-economic sau alimentaţia, joacă cel mai important rol în ceea ce priveşte longevitatea, aproximativ 20-30% din variaţia speranţei de viaţă este influenţată de genom.

”Până în prezent, cele mai cuprinzătoare studii au identificat numai două astfel de zone din genom”, a declarat Zoltan Kutalik profesor în cadrul Institutului Elveţian pentru Bioinformatică şi profesor asistent la Spitalul Universitar Lausanne.