Home » Știință » Un nou telescop revoluţionar ar putea scoate la iveală secretele materiei întunecate şi poate rescrie teoriile fizicii

Publicat: 27.08.2017
”Large Synoptic Survey Telescope” va fi operaţional din anul 2020, iar odată cu acest eveniment înţelegerea noastră fundamentală despre univers poate fi transformată şi/sau completată atunci când, probabil, va clarifica natura materiei întunecate.

Din 1998, de la descoperirea faptului că universul nostru este în expansiune, fizicienii au căutat metode de a găsi materia întunecată – noţiunea folosită pentru forţa necunoscută din spatele expanisunii. Astfel, savanţii multor instituţii din 23 de ţări au colaborat pentru crearea a ceea ce se va numi Large Synoptic Survey Telescope (LSST), o cameră digitală care este suficient de puternică pentru a capta lumina de la miliarde de galaxii îndepărtate, aflate la milioane de ani lumină, scrie Futurism.

„Toate telescopele existente cu camere de acest fel au fost construite înainte de descoperirea materiei întunecate”, a precizat Paul O’Connor, savant la Brookhaven National Laboratory. Acesta a adăugat şi că „ne aşteptăm ca LSST să carteze tot cerul şi să găsească unde se ascunde această materie întunecată”.

Odată ce telescopul va fi operaţional, va imortaliza fiecare zonă de pe cer de aproximativ 1.000 de ori fiecare. Toată operaţiunea va dura, conform cercetătorilor, aproximativ 3.000 de nopţi.

Astfel, cercetătorii vor avea la dispoziţie cea mai mare hartă intergalactică, ceea ce va putea duce la înţelegerea mai bună a naturii materiei întunecate. Mai mult decât atât, această nouă înţelegerea are potenţialul de a schimba teoriile fizice actuale.

De ce au scufundat cercetătorii un telescop în cele mai adânci locuri din ocean