Home » Știință » Savanţii au testat droguri psihedelice pe mini-creiere umane, ajungând la rezultate surprinzătoare

Publicat: 14.10.2017
Cercetătorii de la D'Or Institute for Research and Education au utilizat substanţe psihedelice pe culturi de celule neurale care imită creierul uman în fazele incipiente, ajungând la concluzia că aceşti compuşi declanşează schimbările în impulsurile neurale.

Descoperirea este extrem de importantă, întrucât mai multe studii au indicat beneficiile substanţelor halucinogene în psihiatrie, dar detaliile cu privire la cum şi de ce halucionogenele influenţează creierul nu se cunoşteau. Altfel spus, specialiştii nu au avut suportul ştiinţific necesar pentru a înţelege efectele antidepresive şi anti-inflamatoare ale substanţelor psihedelice, relatează Science Alert.

„Pentru prima dată, am putut descrie schimbările aduse de psihedelice în funcţionarea moleculară a ţesutului uman neural”, a precizat Stevens Rehen, autorul acestui studiu de la D’Or Institute for Research and Education.

Pentru a rezolva această problemă, savanţii au folosit organoide cerebrale – culturi tridimensionale de celule neurale care seamănă cu creierul uman în fazele de dezvoltare. Aceştia au expus mini-creierele la doze de 5-MeO-DMT, o substanţă psihedelică, pentru a identifica ce căi neurale pot afecta această moleculă. Echipa a găsit că substanţa a schimbat expresia a aproape 1.000 de proteine.

Următoarea etapă a fost de a vedea ce roluri au aceste proteine în creierul uman, descoperind un tipar clar în rezultate: expunerea la psihedelice a dus la scăderea numărului de proteine asociate cu leziuni ale creierului, degenerarea materiei cenuşii şi inflamarea. Astfel, molecula şi alte substanţe psihedelice similare pot avea un rol important în protejarea celulelor nervoase.

În acelaşi timp, 5-MeO-DMT a cauzat o producţie mai mare de proteine importante pentru formarea sinapselor şi menţinerea acestora, inclusiv proteine asociate cu mecanismele celulare pentru învăţat şi memorie.

Ziua în care a fost creat unul dintre cele mai puternice droguri psihedelice: ”Într-o stare ca de vis, am perceput imagini fantastice”

Cercetătorii au găsit prima dovadă că psihedelicele induc într-adevăr o altă stare a conştiinţei

Fascinantele picturi psihedelice ale lui Bruce Riley: cum îşi creează acest artist capodoperele? (VIDEO)

Cum creează ciupercile halucinogene acele stări speciale?