Home » Știință » O genă a unei comunităţi creştine îi face pe membri să trăiască cu 10 ani mai mult şi să nu se îmbolnăvească de diabet

Publicat: 18.11.2017
O genă care a apărut în grupul religios Amish pare să îi facă pe membrii comunităţii să trăiască cu zece ani mai mult şi să fie mai puţin susceptibili la îmbolnăvire de diabet.

Gena se numeşte SERPINE1, despre care se ştie că generează o proteină care duce la îmbătrânire, numită PAI-1. Totuşi, o variantă a acestei gene care a apărut în urmă cu şase generaţii într-un grup Amish a dus la o producţie înjumătăţită a proteinei. Cercetătorii şi-au pus problema dacă într-adevăr această mutaţie poate fi asociată cu o speranţă de viaţă mai mare a celor care o poartă, relatează New Scientist.

Douglas Vaughan, de la Universitatea Northwestern (Chicago), şi echipa sa au studiat ADN-ul a 177 de membri ai unei comunităţi din Berne, Indiana. Dintre aceştia, 43 purtau cel puţin o copie a variantei de genă.

În afară de analizarea ADN-ului, savanţii au găsit şi alte semne de îmbătrânire, precum rezistenţa la insulină, care este asociată cu diabetul şi lungimea capetelor cromozomilor, numiţi telomeri. De asemenea, au văzut şi care dintre cele 221 de rude moarte purtau această genă şi au analizat cât de mult au trăit aceştia.

Savanţii au descoperit că cei care purtau mutaţia trăiau în medie cu 10 ani mai mult, având o speranţă de viaţă de 85 de ani. Mai mult decât atât, aceştia aveau un nivel cu 30% mai mic de insulină atunci când ţineau post, ceea ce este un indiciu al menţinerii tinereţii. Niciunul dintre purtători nu a avut diabet, în timp ce 7% dintre cei fără mutaţie au dezvoltat această maladie. Telomerii erau cu 10% mai lungi la persoanele purtătoare de mutaţie decât la cei fără varianta modificată a genei.

O descoperire revoluţionară poate duce la încetinirea procesului de îmbătrânire şi la tratarea demenţei