Home » Știință » Analizarea proprietăţilor a 1.600 de galaxii îndepărtate scoate la iveală detalii ”fără precedent”

Publicat: 28.12.2017
De la începuturile sale în 1990, Telescopul Spaţial Hubble a furnizat comunităţii ştiinţifice unele dintre cele mai bogate şi mai detaliate imagini cu privire la Universul nostru. Multe dintre acestea au fost obţinute în perioada 2003-2004 în constelaţia Fornax. Regiunea, care este cunoscută sub numele de HUDF (Hubble Ultra Deep Field), conţine aproximativ 10.000 de galaxii, care au apărut acum 13 miliarde de ani. Recent, mai multe echipe de astronomi au măsurat distanţele şi proprietăţile a 1.600 de galaxii din această regiune.

Cu ajutorul instumentului MUSE (Multi Unit Spectroscopic Explorer) al Very Large Telescope (VLT) care aparţine de ESO, savanţii au mai detectat şi 72 de galaxii noi, în afară de analizarea în detaliu a celor 1.600 de galaxii, scrie Universe Today.

Imaginile HUDF, publicate pentru prima dată în 2004, au reprezentat la acea vreme un pas important în cosmologie şi astronomie. Deoarece galaxiile au fost datate la mai puţin de un miliard de ani de la formarea Universului, acestea sunt extrem de esenţiale în înţelegerea modului de formare al galaxiilor şi, de asemenea, în ilustrarea unei mai bune imagini a Big Bang-ului.

De atunci până astăzi, Hubble şi alte telescoape au analizat această porţiune a cerului. Unul dintre aceste telescoape este VLT, localizat în Chile, care i-a permis chiar descoperirea a 72 de noi galaxii. Mai mult decât atât, realizarea fără precedent a cercetătorilor de la CRAL (Centre de recherche astrophysique de Lyon) şi CNRS (National Center for Scientific Research) şi de la alte institute constă şi în zece studii care analizează în detaliu cele 1.600 de galaxii HUDF.

„MUSE are capacitatea unică de a extrage informaţii despre primele galaxii din Univers – chiar şi într-o porţiune a cerului care este deja bine studiată. Aflăm lucruri cu privire la aceste galaxii care sunt posibile doar cu spectroscopia, precum compoziţia chimică şi mişcările interne”, a precizat Jarle Brinchmann, unul dintre cercetătorii care a participat la studii, de la Institute of Astrophysics and Space Sciences.

O altă descoperire majoră este detectarea sistematică a aureolelor de hidrogen din jurul galaxiilor de la începutul Universului. Această descoperire poate ajuta astronomii în găsirea unor noi metode de a studia cum materialul a circulat în şi din afara galaxiilor.

Telescopul spaţial Hubble împlineşte 27 de ani de funcţionare – VIDEO