Home » Știință » Un eveniment astronomic extrem de rar în care două găuri negre fuzionează va putea fi observat în premieră de cercetători

Publicat: 09.12.2017
O echipă internaţională de cercetători condusă de Trevor Dorn-Wallenstein a descoperit din întâmplare o pereche de găuri negre supermasive. La început se credea că este vorba de stele, dar observaţii suplimentare obţinute cu ajutorul razelor X au arătat cu totul altceva.

J0045+41 nu erau deloc stele, ci găuri negre. Acestea se găsesc la o distanţă de 2,6 miliarde de ani lumină, scrie Forbes.

Se estimează că fuzionarea celor două găuri negre va avea loc în următorii 1.000 de ani. Găurile negre sunt extrem de apropiate, iar distanţa se micşorează. O orbită completă una în jurul celeilalte se încheie în doar 80 de zile.

Aceasta este o ocazie bună de a testa teoria relativităţii generale a lui Albert Einstein, care a rezistat la fiecare test în ultimul secol, iar acum cu observarea directă a găurilor negre binare extrem de apropiate, în curs de fuzionare, se poate efectua o altă serie de teste.

Ce există în interiorul unei găuri negre. ”Sunt mult mai frumoase şi mai complexe faţă de ceea ce se credea până acum”