Home » Știință » Demersul căutării vieţii extraterestre trebuie regândit: savanţii au găsit viaţă într-un loc pe Pământ despre care se credea că este steril

Publicat: 03.01.2018
Cercetătorii de la Universitatea York au mers în regiunile arctice şi antarctice pentru a studia prezenţa microbilor şi au observat că există microorganisme a căror activitate metabolică a lăsat urme particulare în zăpadă.

Pentru a identifica acete microorganisme, echipa a studiat mici mostre de gaz rămase prinse în zăpadă şi le-a comparat cu mostre similare de zăpadă care au fost sterilizate artificial cu lămpi UV. În zăpada neatinsă, au găsit niveluri ridicate de iodometan (CH3I), un gaz produs de bacteriile marine, scrie Futurism.

În mod normal, sterilitatea calotei glaciare de la poli o face o sursă de încredere în determinarea climatelor din trecutul geologic al Terrei: absenţa microorganismelor îneamnă că gazul prins în gheaţă nu a fost schimbat de procesul de digerare.

Nu este prima dată când savanţii au găsit viaţă în locuri neaşteptate, precum în cristalele gigantice subterane au în lacurile adânci de sub gheaţa antarctică. Dar această descoperire este semnificativă în mod particular, pentru că până acum zăpada polară era considerată aproape sterilă.

Cercetătorii cred de asemenea că aceste bacterii rezistente oferă indicii cu privire la posibilitatea existenţei vieţii extraterestre pe planetele îngheţate care înainte erau considerate neospitaliere pentru viaţă. „Faptul că am observat metabolismul bacteriilor în cele mai curate zăpezi este un semn că viaţa poate prolifera în medii unde nu ne-am fi aşteptat să existe”, a precizat autoarea studiului, Kelly Redeker. „Acest lucru sugerează că putem fi capabili să ne lărgim orizontul când vine vorba de modul în care căutăm planete care sunt capabile să susţină viaţa”, adaugă aceasta.

Mai mulţi astronauţi NASA au susţinut că au luat contact cu extratereştrii. ”Civilizaţiile extraterestre ne monitorizează de o lungă perioadă de timp”