Home » Știință » ”Viaţa poate exista şi pe alte planete.” Ingredientele necesare vieţii au fost descoperite în meteoriţii prăbuşiti pe Pământ

Publicat: 14.01.2018
Două roci spaţiale care s-au prăbuşit pe Pământ în 1998, după ce s-au aflat în centura de asteroizi a Sistemului Solar timp de miliarde de ani, deţin două trăsături comune. Sunt primii meteoriţi descoperiţi până în prezent care conţin atât apă lichidă, cât şi un amestec de compuşi organici, precum hidrocarburile sau amino-acizii.

Un studiu detaliat ce a inclus analize cu raze X a fost realizat de specialiştii din cadrul laboratorului Berkeley din SUA. Conform Phys, studiul conţine informaţii detaliate cu privire la substanţele chimice şi organice din sărurile cristalizate descoperite în interiorul meteoriţilor ce s-au prăbuşit pe Pământ.

Specialiştii susţin că descoperirea conţine informaţii importante despre geologia sistemului nostru solar, cât şi detalii privind existenţa vieţii pe alte planete. ”Este pentru prima oară când descoperim materie organică abundentă asociată apei lichide, crucială pentru existenţa vieţii şi a compuşilor organici din spaţiu,” a declarat Queenie Chan, cercetător din cadrul The Open University din Marea Britanie.

Cristalele conţin urme microscopice de apă care au fost datate ca având o vechime de 4,5 miliarde de ani. În urma analizelor, specialiştii au ajuns la concluzia că cei doi asteriozi, cel descoperit în Texas şi al doilea descoperit în Maroc, s-au intersectat, iar materialele celor două roci s-au combinat.

De asemenea, urmele compuşilor organici din cristale ar putea avea originile în gheaţa sau jeturile de apă propagate de activitatea vulcanică de pe Ceres. ”Putem concluziona că viaţa poate exista şi pe alte planete,” a declarat Chan.