Home » Știință » Un nou experiment promite cel mai mult în lupta împotriva cancerului: un vaccin anti-cancer elimină tumorile fără niciun efect secundar

Publicat: 01.02.2018
Cercetătorii de la Stanford University School of Medicine au injectat doi agenţi care stimulează imunitatea direct în tumorile şoarecilor, observând că soluţia elimină orice urmă de cancer, inclusiv metastazele.

Noua abordare care foloseşte sistemul imunitar al organismului este diferită în sensul că, acum, celulele se injectează şi atacă direct tumorile, spre deosebire de experimentele anterioare, unde celulele imunitare modificate erau injectate în organism, iar apoi acţionau asupra cancerului, scrie stanford.edu.

Noua metodă este mai sigură, fără efectele secundare prezente în alte tratamente care necesită activarea întregului sistem imunitar. „Când folosim aceşti doi agenţi împreună, vedem eliminarea tumorilor din întregul organism”, a precizat Ronald Levy, profesor de oncologie şi autorul studiului publicat pe 31 ianuarie în jurnalul Science Translational Medicine. „Această abordare nu necesită activarea totală a sistemului imunitar sau schimbarea celulelor imunitare ale pacientului”.

Metoda, care implică injectarea a doi agenţi, dintre care unul se foloseşte deja la oameni, funcţionează pentru mai multe tipuri de cancer.

Cei doi agenţi care lucrează în tandem reactivează celulele T direct în tumoare. În cadrul experimentelor, s-a observat că, în cazul şoarecilor cu mai multe tumori, o injecţie doar într-una dintre ele duce şi la eliminarea celorlalte asemănătoare. În acest mod, 87 dintre cei 90 de şoareci au fost vindecaţi de cancer. Deşi cancerul a recidivat în trei dintre aceştia, tumorile au putut fi eliminate din nou cu o a doua terapie. Rezultatele au fost asemănătoare indiferent de tipul de cancer, fie el mamar, de colon sau de piele.

De asemenea, o alte deosebire de alte imunoterapii constă în simplitatea metodei care, în cazul în care ar funcţiona la oameni, ar fi mai ieftine.

Următorul pas constă în teste clinice, unde vor fi recrutaţi 15 pacienţi cu limfom. Levy este încrezător că, pe viitor, abordarea va putea fi folosită pentru aproape, dacă nu toate tipurile de cancer.

Împăratul tuturor bolilor: scurtă istorie a cancerului