Home » Știință » Aceasta chiar este maşina care se conduce singură: cum funcţionează automobilul care nu are volan sau pedale

Aceasta chiar este maşina care se conduce singură: cum funcţionează automobilul care nu are volan sau pedale

Aceasta chiar este maşina care se conduce singură: cum funcţionează automobilul care nu are volan sau pedale
Publicat: 14.03.2018
Anul următor vom asista la apariţia pe şosele (cel puţin în SUA) a unui proiect realizat de General Motors numit Cruise AV, în care computerele automobilului electric vor controla călătoria, eliminând nevoia de control manual. O cursă de acest fel va putea fi comandată prin aplicaţie, asemenea modelului implementat de Uber.

Astfel, computerele vor lua toate deciziile de drum, de la virări, accelerări sau frâne, ceea ce elimină sistemul manual de control şi posibilitatea intervenţiei umane. Sistemul digital are mai multe circuite redundante care vor opera simultan, astfel că elementele cruciale precum electricitatea sau navigaţia vor continua să funcţioneze chiar în cazul unor avarii, scrie Popular Science.

Pasagerii nici măcar nu vor fi nevoiţi să se uite la drum, pot fi atenţi la LCD-urile cu touchscreen de la bord sau de pe bancheta din spate. Display-urile arată detalii despre călătorie şi permite călătorilor să ceară oprirea vehiculului. Panourile reprezintă interfaţa dintre om şi vehicul, astfel că aceştia pot controla elemente precum temperatura sau muzica.

Cruise AV are 21 de senzori radar, 16 camere şi 5 dispozitive cu laser pentru a observa orice detaliu cu privire la mediul înconjurător. Fiecare piesă tehnologică va avea atuul său: camerele şi laserele vor identifica pietoni, biciclişti şi liniile de benzi ale şoselelor. Senzorii radar vor monitoriza hazarde, precum o maşină care vine cu viteză sau traficul rutier – care în unele situaţii poate fi extrem de haotic.

Vehiculul are şi butoane de urgenţă deasupra locului fiecărui pasager. Apăsarea unuia dintre ele va transmite maşinii să oprească. Aceasta o va face în siguranţă, fără să se panicheze şi să abuzeze frânele, aşa cum ar face unii şoferi. În cazul unei probleme tehnice, automobilul are opţiunea de a apela la un sistem de asistenţă care poate ajuta pasagerii în diferite cazuri. Acest sistem porneşte automat în cazul unui accident.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

Maşinile care se conduc singure sunt mai aproape de realitate

Un nou model ilustrează breşele securităţii vehiculelor autonome. Cât de sigure sunt acestea?

Record de viteză pentru o maşină fără şofer (VIDEO)

Când vom putea merge cu maşini care se conduc singure. Anunţul oficial al şefului Tesla

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase