Home » Știință » Steaua Umanităţii va reintra în atmosfera Pământului mult mai repede decât se aşteptau astronomii

Publicat: 22.03.2018
În ianuarie, anul acesta, o companie din Noua Zeelandă a lansat în spaţiu Steaua Umanităţii. Satelitul, o bilă cu 65 de faţete realizată din fibră de carbon, ar fi trebuit să orbiteze în jurul planetei timp de nouă luni. CEO-ul companiei, Peter Beck, susţinea anterior că va fi cea mai luminoasă stea de pe cer ce va aminti umanităţii de fragilitatea vieţii.

O parte dintre obiectele lansate de compania Rocket Lab în ianuarie se află încă pe orbită, însă Steaua Umanităţii a ieşit de pe orbita sa. Conform Tech Times, specialiştii se aşteptau ca obiectul să reziste în spaţiu timp de nouă luni, însă acesta a început să piardă în altitudine rapid. Se pare că cei din cadrul Rocket Lab nu au luat în considerare forţa de atracţie la care va fi supus obiectul din cauza masei sale reduse.

”În comparaţie cu un satelit normal, Steaua Umanităţii este în mare parte goală,” a declarat Jonathan McDowell din cadrul Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics. Astronomul Richard Easther, din cadrul Universităţii Auckland, a afirmat de asemenea că obiectul va reintra în atmosferă mult mai devreme decât se aşteptau. ”Ne aşteptăm ca obiectul să reintre în atmosferă joi (22 martie n.r.)” au declarat membrii Rocket Lab.

La finalul lui ianuarie, la momentul lansării, Peter Beck, fondatorul companiei Rocket Lab, afirma că principalul scop al obiectului nu este altul decât de a crea o reflexie a spaţiului.

Specialiştii din domeniu au criticat atunci lansarea, argumentând că obiectul nu are niciun scop practic pe orbita planetei, loc ce este deja supraaglomerat de sateliţi şi gunoiul spaţial.