Home » Știință » NASA va lansa un nou vânător de planete. TESS, sonda ce ar putea răspunde întrebări privind existenţa extratereştrilor

Publicat: 02.04.2018
Din 2009, sonda Kepler lansată de NASA a început să descopere lucruri uimitoare despre micile puncte luminoase pe care le vedem noaptea pe cer. Aproape în orice zonă şi-a îndrepatat camera a descoperit un număr uimitor de exoplanete. Însă NASA a decis că sonda are nevoie de un înlocuitor, pe TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite).

Acest nou vănător de planete cântăreşte 317 kilograme şi va fi lansat în aprilie, anul acesta. Conform Bloomberg TESS va opera într-o orbită unică, eliptică şi îşi va îndrepta cele patru camere către 200.000 de stele

Scopul misiunii este de a detecta scăderi abrupte ale intensităţii luminii stelelor provocate de trecerea planetelor prin faţa lor. Aflându-se în această orbită, TESS va rămâne stabilă pentru zeci de ani. Acest tip de cercetare ce studiază planetele aflate la ani lumină depărtare este menită să răspundă la una dintre cele mai populare întrebări ale umanităţii: Suntem cu adevărat singuri în univers?.

Misiunea va examina stele aflate la 300 de ani lumină distanţă de Pământ. Această proximitate (în termeni astronomici) va permite sondei obţinerea unor analize mai detaliate privind exoplanetele, inclusiv date precum masa, densitatea, compoziţia şi elementele ce compun atmosfera lor. Lansarea sondei TESS a fost programată pentru 16 aprilie, la bordul unei rachete SpaceX Falcon 9. Sonda va trece printr-o serie de teste în orbita Pământului, înainte de a-şi începe munca propriu-zisă. Scopul final este de realizare a unei hărţi ce va întruni 85% din eter şi planetele care au o masă de 1-1,5 ori mai mare decât a Pământului.

TESS este proiectat pentru a lucra în tandem cu telescopul spaţial James Webb, a cărui lansare a fost amânată din nou pentru anul 2020.