Home » Știință » O nouă formă a nanografenului a fost creată de cercetători şi este probabil cel mai mic arc pe care l-ai văzut vreodată

Publicat: 01.04.2018
Cercetătorii de la Universitatea Kyoto au sintetizat cu succes „nanografenul în spirală”, o structură despre care se credea că poate exista numai în teorie.

Succesul sintezei poate duce la aplicaţii la o scară nano, precum arcuri moleculare pentru utilizarea în nanomecanică, scrie Science Daily.

MESAJE DE FLORII. Cele mai frumoase mesaje, urări, sms-uri şi felicitări de Florii

Grafenul, un strat hexagonal de atomi de carbon cu proprietăţi uimitoare, se află de mai mulţi ani în centrul atenţiei specialiştilor. O structură în spirală a acesteia poate deschide calea către alte proprietăţi unice ale materialului.

Echipa a confirmat structura helicoidală cu ajutorul cristalografiei cu raze X, aceasta având atât o direcţie în sensul acelor de ceas, cât şi şi invers. Testele viitoare au arătat că structura electronică şi absorbţia de lumină a acestui compus pot fi foarte diferite faţă de alte structuri de grafen.

„Acest nanografen este primul de tipul său”, a precizat Kenji Matsuda, autorul principal al studiului. „Vom încerca să extindem aria de suprafaţă şi să facem spiralele mai lungi. Mă aştept să găsesc multe alte noi proprietăţi fizice”.

Grafenul ar putea fi utilizat pentru obţinerea nelimitată a energiei regenerabile