Home » Știință » O misiune demo de înlăturare a deşeurilor din spaţiu a fost lansată

O misiune demo de înlăturare a deşeurilor din spaţiu a fost lansată

Publicat: 04.04.2018
Un experiment condus de o companie din Marea Britanie ce are ca miză rezolvarea problemei deşeurilor spaţiale a fost lansat în orbită.

Acesta are forma unui mic satelit ce va practica detectarea şi capturarea deşeurilor din spaţiu. Conform BBC, sistemul RemoveDebris se îndreaptă către Staţia Spaţială Internaţională, de unde specialiştii vor demara experimentul la sfârşitul lunii mai.

Deşeurile cosmice sunt o problemă în creştere, în prezent fiind peste 7.500 de tone de reziduri ce plutesc în jurul Pământului. De la rachete vechi, sonde, şuruburi şi bucăţi de vopsea, aceste materiale reprezintă un pericol pentru misiunile operaţionale.

RemoveDebris deţine tehnologii care ar putea fi utilizate pentru curăţarea unei părţi din aceste reziduuri. Nava de 100 de kg a părăsit Pământul luni la bordul unei rachete Falcon 9. Satelitul va fi depozitat pe ISS pentru câteva săptămâni înainte de a fi eliberat, pentru a realiza o serie de manevre. Acesta deţine laserul (Lidar) şi camerele ce monitorizează caracteristicile deşeurilor. A doua parte a satelitului  va încerca să prindă aceste obiecte cu o plasă. În timpul misiunii va fi testat şi un harpon cu dimensiuni reduse.

”Realizăm această misiune astfel deoarece costurile sunt reduse. În opinia mea, dacă vor exista misiuni de eliminare a deşeurilor, în viitor acestea vor depinde de un buget. Mă tem că dacă vor fi extrem de scumpe, oamenii se vor gândi la alte priorităţi,” a declarat prof Guglielmo Aglietti, principalul cercetător din cadrul misiunii. Specialiştii se aştaptă ca satelitul să ajungă miercuri pe ISS