Home » Știință » NASA doreşte să trimită roiuri de albine-roboţi pe Marte, într-un demers inedit

NASA doreşte să trimită roiuri de albine-roboţi pe Marte, într-un demers inedit

Publicat: 06.04.2018
Înainte ca oamenii să ajungă pe surpafaţa planetei Marte, roboţii precum roverul Curiosity sunt necesari pentru a explora lumea îndeajuns de mult. Acum, NASA are în plan de a trimite exploratori mecanici care sunt ciudaţi şi uimitori în acelaşi timp - „albine” care pot survola aerul rarefiat al planetei vecine.

Numite Marsbees, acestea pot opera în grup pentru a măsura condiţiile atmosferice sau pot preleva diverse mostre înainte să se întoarcă la bază – probabil un rover sau lander.

Acum, o echipă internaţională de cercetători investighează fezabilitatea conceptului. Studiul va include un laborator care simulează densitatea aerului pe Marte, pentru a vedea dacă aceşti roboţi pot zbura, scrie Science Alert.

Având roboţi care nu sunt constrânşi de terenul deseori accidentat al suprafeţei marţiene, cercetătorii vor avea mai multe opţiuni de explorare şi o autonomie mai mare. De asemenea, „energia necesară de Marsbee va fi substanţial redusă prin utilizarea unor aripi cu structură conformă şi un mecanism inovativ de obţinere a energiei”, a precizat inginerul în aerospaţială Changkwon Kang de la Universitatea Alabama, care a participat la acest studiu.

În prezent, echipa de cercetători dezvoltă toţi parametrii necesari ai zborului, de la anvergura aripilor, mişcarea şi viteza de bătaie a acestora. De asemenea, fiecare astfel de dispozitiv va fi echipat cu o serie de instrumente, de la senzori pentru măsurarea atmosferei la instrumente pentru comunicare cu roverul de la sol şi cu alte aparate zburătoare.

Roiul trebuie să fie robust şi flexibil, iar pierderea/stricarea unei „albine” nu ar afecta misiunea de explorare. Mai mult decât atât, un robot ar putea opera şi singur.

Misiunea Mars One de trimitere a oamenilor pe Marte s-a dovedit a fi o înşelătorie. O româncă s-a aflat pe lista scurtă a viitorilor ”marţieni”