Home » Știință » Bacteria transmite memoria la descendenţi, conform unui nou studiu

Bacteria transmite memoria la descendenţi, conform unui nou studiu

Publicat: 15.04.2018
O echipă internaţională de cercetători de la Universitatea California - Los Angeles a ajuns la concluzia că bacteria are o „memorie” care transmite cunoaştere senzorială de la o generaţie de celule la alta, fără un sistem nervos central sau neuroni.

„Este o mare surpriză pentru noi şi pentru domeniu”, a precizat Gerard Wong, profesor de bioinginerie la UCLA şi unul dintre autorii principali ai studiului.

Aceste descoperiri reprezintă un mare pas înainte în înţelegerea modului de tratare al infecţiilor fără remediu, potrivit Phys.

Echipa a studiat o bacterie numită Pseudomonas aeruginosa care formează colonii în tractul respirator al oamenilor cu fibroză chistică care cauzează numeroase infecţii şi poate fi letală.

„Primul pas în formarea unei colonii este acela că bacteria trebuie să simtă suprafaţa şi să dezvolte capacitatea de a se ataşa”, a precizat Calvin Lee, student la UCLA şi co-autor al studiului. „Pentru prima dată, am putut urmări comportamentul mai multor generaţii de celule individuale şi am descoperit că descendenţii îşi pot aminti semnalele senzoriale ale descendenţilor”.

Studiul a fost publicat în revista de specialitate Proceedings of the National Academy of Sciences.

Alcoolul poate distruge bacteriile dăunătoare din intestine, dar există şi efecte adverse