Home » Știință » Un experiment inedit ne oferă primele detalii cu privire la compoziţia internă a planetelor care ar putea susţine viaţa

Publicat: 27.04.2018
Fizicienii de la Lawrence Livermore National Laboratory din California au simulat condiţiile din miezurile mai multor planete solide prin supunerea atomilor de fier la presiuni extrem de mari cu ajutorul laserelor. Rezultatele măsurătorilor au oferit primele indicii despre modul în care fierul se comportă în interiorul planetelor din afara sistemului nostru solar.

„Până acum, nu au existat date disponibile pentru starea acestor materiale din centrul exoplanetelor”, a precizat Ray Smith, unul dintre autorii studiului.

Smith şi colegii săi au folosit 176 de lasere asupra unei granule de fier cu o grosime de câţiva micrometri, învelită într-un cilindru din aur. Laserele au furnizat suficientă energie pentru un moment extrem de mic pentru a comprima fierul la presiuni de 14 milioane de ori mai mari decât presiunea atmosferică terestră la nivelul mării. Cercetătorii au măsurat modul în care densitatea fierului se schimbă la diferite presiuni, relatează Science News.

Aceste presiuni ridicate se întâlnesc în miezul planetelor solide care au o masă de 3-4 ori mai mare decât masa Pământului. Deşi sistemul nostru solar nu are o astfel de planetă, acestea sunt des întâlnite la alte sisteme planetare descoperite până acum. Simulările anterioare sugerează că unele dintre aceste planete solide pot avea compoziţia internă similară cu cea a Terrei.

Această similaritate pot indica faptul că exoplanetele pot avea trăsături care să le facă în stare să susţină viaţa, precum existenţa unui câmp magnetic şi a plăcilor tectonice.

A fost confirmată existenţa a 15 noi exoplanete ce orbitează în jurul stelelor pitice