Home » Știință » Găurile de vierme produc o umbră ce ar putea fi obsevată cu ajutorul telescoapelor

Publicat: 27.04.2018
Portalurile cosmice ipotetice ce leagă două puncte din spaţiu-timp poartă denumirea de găuri de vierme şi deşi sunt considerate ca fiind lucruri de domeniul filmelor SF specialiştii susţin că au descoperit o modalitate prin care le-ar putea descoperi.

Metoda este similară cu cea a descoperirii găurilor negre. Conform Science Alert, la baza acestei tehnicii nefiind observarea propriu-zisă a obiectului, ci a efectelor produse de activitatea lor. Principala problemă pe care specialiştii trebuie să o rezolve în prezent se referă la deosebirea umbrei produse de găurile negre de cea produsă de găurile de vierme.

În prezent, specialiştii au creat o teorie ipotetică pentru a descoperi urmele găurilor de vierme. ”Rezultatele obţinute în cadrul cercetării indică faptul că umbra găurilor de vierme are o anumită rotaţie prin care poate fi deosebită de cea a găurilor negre,” a declarat fizicianul Rajibul Shaikh din cadrul Institutului Tata din India.

Găurile de vierme sunt menţionate deseori în filmele SF. DIn punct de vedere ştiinţific, acestea funcţionează prin plierea spaţiului pentru a conecta două puncte în patru dimensiuni ce anterior se aflau la o distanţă destul de mare unul de celălalt. Deşi acest lucru sună fantastic şi improbabil, cercetătorii sunt determinaţi să investigheze găurle de vierme.

În termeni tehnici, acestea sunt părţi ale spaţiului unde lumina nu călătoreşte în linie dreaptă. În cadrul unei găuri de vierme, particulele de lumină îşi schimbă traiectoria, cred astrofizicienii, iar în cele din urmă acestea formează umbre.

Shaikh susţine că noul model ia în calcul şi canalul conector al găurii de vierme. Calculele lor sugerează că rotirea lentă a umbrei găurii de vierme poate părea identică cu forma circulară a unei găuri negre, însă găurile de vierme ce se rotesc mai alert produc umbre mult mai distorsionate, fiind astfel mult mai uşor de deosebit.

În prezent, cercetătorii lucrează la dezvoltarea telescopului Event Horizon Telescope (EHT) prin intermediul căruia am putea observa atât găurile negre cât şi cele de vierme.