Home » Știință » Superbacteriile ar putea duce la decesul a 10 milioane de persoane. Cât de departe a ajuns ştiinţa în războiul împotriva lor

Publicat: 30.04.2018
Oamenii de ştiinţă britanici susţin că au reuşit să învingă mai multe echipe rivale din întreaga lume în cursa creării unui nou atibiotic sintetic. Ei speră ca agentul - o versiune îmbunătăţită a antibioticului natural teioxobactin, descoperit în sol de oamenii de ştiinţă americani în 2015 - va reuşi să fie un tratament potrivit pentru superbacteriile din spitale şi pentru o serie de infecţii care devin din ce în ce mai rezistente la antibioticele apărute în secolul XX.

Grupul de la Lincoln University a colaborat cu echipe de oameni de ştiinţă de la Universitatea din Liverpool, dar şi cu cercetători din Olanda, Belgia şi Singapore pentru a reuşi acest lucru, notează The Telegraph.

Datele lor, publicate în Journal of Medicinal Chemistry, oferă primele dovezi, în urma unor studii realizate pe şoareci, că tratamentul poate ucide stafilococul auriu şi enterococul rezistent la vancomicină, amblele bacterii figurând pe noua listă a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii care cuprinde 12 patologii prioritare pentru care nu mai există tratament cu antibiotice şi reprezintă cele mai mari ameninţări la adresa omenirii, scrie Gândul.

Munca lor este un pas înainte, însă nu schimbă situaţia disperată în care se regăseşte medicina în lupta contra superbacteriilor.

Cele mai recente date furnizate de trustul caritabil Pew, cu sediul în Philadelphia, arată că în prezent există 80 de posibile noi medicamente, vaccinuri şi alte produse „netradiţionale”, candidate la rezolvarea acestei probleme a rezistenţei la antibiotice şi care ar putea salva omenirea de la pericolul pierderii războiului împotriva noilor generaţii de infecţii ucigaşe.

Citeşte continuarea pe Gândul.