Home » Știință » Savanţii au transferat amintirile de la un melc la altul, iar într-o bună zi se poate face acelaşi lucru la oameni

Publicat: 26.05.2018
Cercetătorii de la Universitatea din California, Los Angeles, au transferat amintirile unui melc marin la altul, iar acest demers poate deschide calea realizării aceluiaşi lucru la oameni, datorită asemănărilor dintre sistemul nervos al melcului şi creierul oamenilor, în ciuda diferenţelor evidente de dimensiune şi complexitate.

În cadrul studiului, publicat recent în jurnalul eNeuro, melcii dintr-un grup au fost antrenaţi să răspundă la un stimul – în acest caz, un şoc electric inofensiv la coadă care declanşa un reflex de arcuire a acesteia, scrie Futurism.

La început, melcii îşi curbau coada doar câteva secunde, dar după şocuri repetate, cercetătorii i-au învăţat să se îndoaie mai mult timp, până la 50 de secunde.

Apoi, echipa a prelevat ARN de la aceştia şi l-a injectat în sistemul circulator al melcilor neantrenaţi. Au fost apoi supuşi şocurilor electrice, ţinându-şi coada arcuită chiar şi 40 de secunde, spre deosebire de grupul de control de melci neantrenaţi şi neinjectaţi care îşi curbau coada mult mai puţin timp.

Printre altele, studiul demonstrează că memoria nu este stocată în sinapse. „Dacă amintirile ar fi fost acumulate în sinapse, experimentul nostru nu ar fi mers”, a precizat David Glanzman, autorul studiului. Desigur, fiind vorba de studii pe melci, problema legată de stocarea memoriei nu este rezolvată. Până la urmă, un melc are circa 20.000 de neuroni, pe când creierul unui om este alcătuit din 100 de miliarde de astfel de celule; plus alte multe diferenţe.

Memoria musculară este cât se poate de reală – ceea ce reprezintă o veste bună pentru toţi