Home » Știință » Acesta ar putea fi modul în care viaţa s-a dezvoltat pe Pământ prin intermediul ARN-ului

Publicat: 24.05.2018
Cercetătorii au creat un nou tip de replicare genetică ce ar putea explica modul în care au apărut primele forme de viaţă de pe Pământ, sub forma ARN-ului. Echipa de specialişti din cadrul Medical Research Council (MRC) Laboratory of Molecular Biology susţine că noul tip de ARN utilizează un sistem genetic de replicare diferit faţă de cel ce a există în mod natural pe Terra.

Una dintre cele mai populare teorii despre apariţia vieţii pe Pământ este legată de apariţia ARN-ului. Asemănător cu ADN-ul, ARN-ul conţine informaţii genetice prin intermediul unui cod format din patru molecule sau baze. Conform Science Daily, ARN-ul se poate transforma în structuri 3D şi, mai apoi, în enzime, denumite ribonuclee.

Conform ipotezei specialiştilor, dacă ADN-ul tridimensional se poate replica ar putea susţine un sistem viu primordial. În mod normal, atunci când este replicat, ARN-ul poate adăuga baze singulare pe rând, însă în cazul noului ribonucleu sunt utilizate trei baze legate între ele sub forma unui ”triplet”. Acest triplet permite ARN-ului să se replice chiar şi când se află într-o formă 3D.  Specialiştii susţin că în ”supa primordială” a existat un amestec de baze cu diferite lungimi ce ar fi dus la formarea ARN-ului

”Am descoperit o soluţie a paradoxului replicării ARN-ului printr-o nouă abordare a problemei. Ne-am oprit din imitarea ARN-ului existent şi am creat unul sintetic, nou” a declarat dr. Philipp Holliger din cadrul  MRC Laboratory of Molecular Biology, principalul autor al studiului.

”Însă, acesta este doar primul pas din cadrul studiului, ribonucleul creat de noi necesită mult ajutor din partea noastră pentru a se replica. Noi furnizăm un sistem pur, iar următorul pas este reprezentat de integrarea structurii într-un substrat mult mai complex ce imită supa primordială,” a adăugat el.

Experimentele au fost realizate în gheaţă cu o temperatură de -7 grade Celsius, deoarece specialiştii au descoperit anterior că mediile îngheţate sunt benefice pentru enzimele ARN-ului deoarece acestea sunt mult mai stabile.