Home » Știință » A fost realizată cea mai detaliată imagine cu nebuloasa Tarantulei. Se află la 160.000 de ani lumină de Pământ

Publicat: 05.06.2018
Astronomii au reuşit să realizeze cea mai detaliată imagine a nebuloasei Tarantula. Regiunea este cunoscută pentru activitatea intensă de producere a stelelor. Nebuloasa se află la 160.000 ani lumină de Pământ.

Imaginea a fost realizată cu ajutorul observatorului Paranal din Chile, deţinut de European Southern Observatory. Conform Tech Times, cercetătorii au utilizat telescopul VLTSurvey.

Nebuloasa Tarantula este o regiune cu o dimensiune de peste 1.000 de ani lumină ce se găseşte în constelaţia Dorado, din Marele Nor al lui Magellan. Nebuloasa a fost descoperită iniţial de Nicolas-Louis de Lacaille, în 1751. Denumirea sa provine de la modul în care sunt dispuse stelele din interiorul său ce par a fi picioare ale unui păianjen. Gazul din imagine, ce poate fi confundat cu pânza de păianjeni, se transformă de fapt în stele.

Astronomii au utilizat patru tipuri diferite de filtre pentru a reliza imaginea. Unul dintre filtre era menit să înregistreze strălucirea roşiatică a hidrogenului ionizat ce este emis de nebuloasă

Sursa – ESO

În imaginea realizată de telescopul VST poate fi observat un cluster gigantic de stele, denumit NGC 2070. Regiunea conţine cele mai mari şi luminoase stele din univers. În partea stângă a nebuloasei se află clusterul NGC 2100, ce conţine o concentraţie de stele albastre înconjurate de stele roşii.