Home » Știință » Sonda New Horizons ”s-a trezit” după şase luni de hibernare şi se îndreaptă către o nouă destinaţie

Publicat: 07.06.2018
Sonda New Horizons a înregistrat o mulţime de imagini cu numeroase planete din Sistemul Solar, iar în prezent va începe o nouă misiune.

Pe 5 iunie, sonda New Horizons a „revenit la viaţă” după şase luni de hibernare electronică. Conform Tech Times, NASA a decis ca sonda să fie pusă pe modul de hibernare pe 21 decembrie 2017.

„În perioada de hibernare, sonda New Horizons a conservat energie şi a prevenit uzura sistemelor”, a declarat Alan Stern din cadrul Southwest Research Institute.

După reactivare, sonda a transmis un semnal radio către Pământ pentru a anunţa că este din nou operaţională. În prezent, New Horizons se află la 6,11 miliarde de kilometri de Pământ. „Este uimitor că totul a funcţionat atât de bine. Nu am fost nevoiţi să realizăm reconfigurări ale sistemului”, a declarat Alice Bowman, manager operaţional.

În cadrul noii misiuni, sonda New Horizons se va îndrepta către roca MU69. Sonda va ajunge la destinaţie peste şase luni.

Obiectul, MU69, este un corp ceresc enigmatic aflat în centura Kuiper. Datorită observaţiilor obţinute cu ajutorul telescopului, se cunosc câteva lucruri despre acest obiect.

Deşi datele indică faptul că ar fi un singur obiect oval, există o şansă ca MU69 să fie de fapt două obiecte foarte apropiate unul de celălalt.

Anterior acestei misiuni către roca MU69, sonda spaţială americană New Horizons a făcut istorie într-alta ce a vizat planeta pitică Pluto, despre care a trimis informaţii şi imagini foarte utile pentru astrofizicieni.