Home » Știință » Un nou set de câmpuri magnetice recent descoperite poate deţine cheia formării stelelor

Publicat: 13.06.2018
Astronomii au descoperit noi câmpuri magnetice în spaţiu, care pot oferi indicii esenţiale în ceea ce priveşte formarea stelelor şi pot scoate la iveală misterele care stau la baza uneia dintre cele mai celebre imagini celeste: Stâlpii Creaţiei, structură descoperită prima dată de telescopul Hubble.

Pentru prima dată, cercetătorii au descoperit câmpuri magnetice extrem de subtile în Stâlpii Creaţiei, scrie Phys.

Structura conţine praf cosmic şi gaz dens şi rece care are în vârf potenţialul de a crea stele. Noul studiu efectuat de cercetătorii de la University of Central Lancashire a arătat că aceste câmpuri magnetice din Stâlpii Creaţiei se găsesc la diferite unghiuri faţă de regiunile din jurul Stâlpilor, scoţând la iveală motivul din spatele structurii neobişnuite.

Descoperirea sugerează că structura a evoluat datorită forţei câmpului magnetic iar Stâlpii sunt susţinuţi de suportul magnetic, sugerând că stelele se pot forma în urma încetinirii colapsării conglomerărilor de gaz de către câmpul magnetic, rezultând structura de stâlpi.

Telescopul spaţial Hubble împlineşte 28 de ani de funcţionare – VIDEO