Home » Știință » A fost creată o alternativă mai sigură la chemoterapia convenţională, care poate salva vieţile multor bolnavi de cancer

Publicat: 16.08.2018
Într-un nou studiu, cercetătorii au creat ceea ce se poate numi „spray-ul chemo” - un medicament pentru chemoterapie care este încapsulat în nanoparticule şi care poate fi administrat direct pe ţesut lângă locul unde s-a aflat tumoarea eliminată chirurgical.

Având în vedere compoziţia chimică a nanoparticulelor şi a celulelor canceroase, primele ţintesc în mod eficient celulele tumorilor, iar eliberarea medicamentului din interior este declanşată de mediul chimic din interiorul celulelor canceroase. Comparând cu chemoterapia intravenoasă convenţională, spray-ul promite să ofere un risc mai scăzut de toxicitate sistemică şi un efect terapeutic superior, scrie Phys.

Cercetătorii, conduşi de Hyung Joon Cha de la Universitatea de Ştiinţă şi Tehnologie Pohang din Coreea de Sud, au publicat o lucrare în ultimul număr al revistei ACS Nano în care descriu în detaliu această inovaţie.

Una dintre provocările cercetătorilor a fost să determine modul în care nanocapsulele să se alipească de celulele tumorilor, care în mod normal sunt înconjurate de fluidele corpului. În general, este foarte dificilă realizarea de nanoparticule care să fie capabile să adere la suprafeţe solide din medii acvatice. Pentru a rezolva problema, savanţii coreeni au apelat la natură, unde midiile marine produc un mucus lipicios care le permite să se agaţe de rocile din apă. Proteinele pe care le conţine le-au permis cercetătorilor să creeze un material bioadeziv care poate fi folosit în aplicaţii biomedicale precum cazul de faţă. De asemenea, cercetătorii au putut crea o variantă artificială a substanţei, înturcât cea naturală este greu disponibilă.

Mai mult decât atât, aceasta conţine anumite elemente care ajută la transportul medicamentului în interiorul celulelor canceroase, evitând în proces celulele sănătoase.

REVOLUŢIONAR! Cancerul unei persoane poate fi tratat cu ajutorul celulelor imunitare ÎMPRUMUTATE de la altcineva