Home » Cultură » Opt lucruri mai puţin ştiute despre fascinantul Soare. Pentru a-l umple ar fi nevoie de un milion de Pământuri

Publicat: 20.11.2015
Soarele este o stea, o minge fierbinte de gaze incandescente, în inima sistemului nostru solar, afirmă NASA într-un material explicativ dedicat acestui astru. Influenţa sa se extinde mult mai departe de orbitele îndepărtatelor Neptun şi Pluto.

Făra energia intensă a Soarelui, nu ar exista viaţa pe Pământ. Şi deşi este special pentru noi, există miliarde de stele ca el răspandite în galaxia Calea Lactee.

Cele mai puţin ştiute lucruri despre Soare:

1. Dacă Soarele ar fi înalt cât o uşă obişnuită, Pământul ar fi de dimensiunea unei monede mici.

2. Temperatura din miezul Soarelui este de circa 27 de milioane de grade Fahrenheit (15 milioane de grade Celsius).

3. Soarele nostru este mai masiv decât o stea obişnuită din vecinătatea sa. Aproape 90% dintre stele sunt mai mici, astfel că ele sunt mai reci şi mai puţin luminoase.

4. Soarele conţine 99,9% din toată materia din sistemul nostru solar.

5. Într-o singură secundă, Soarele converteşte 4 milioane de tone de materie în energie pură.

6. Ar fi nevoie de un milion de Pământuri pentru a umple Soarele dacă acesta ar fi o sferă goală.

7. Soarele se roteşte în jurul axei sale în circa 27 de zile.

8. Soarele este la 150 de milioane de kilometri de Pământ şi are o vârstă de aproape 5 miliarde de ani.

Sursa: NASA