Home » Cultură » Un nou timbru va avea ca tematică florile de cactus

Un nou timbru va avea ca tematică florile de cactus

Publicat: 15.09.2017
Romfilatelia va introduce in circulaţie, vineri, emisiunea "Flori de cactus".

Cactuşii fac parte din familia Cactaceae, care conţine peste 4.000 de specii, iar cuvântul „káktos” provine din limba greacă şi înseamnă plantă spinoasă. Originea cactuşilor se găseşte în deşerturile Americii, în special în Nevada, Arizona, California, Mexic, unde vegetaţia specifică este constituită din cactuşi, scrie Mediafax.

Ei s-au răspândit în timp în toate deşerturile Terrei, indiferent de forma de relief. Obişnuiţi cu seceta, cactuşii impresionează prin florile superbe, mari, divers colorate. Lophocereus schottii forma Monstruosus, ilustrat pe timbrul cu valoarea nominală de 3,50 lei, este o mutaţie genetic stabilă, apărută în mod natural, care, deşi sterilă, continuă să supravieţuiască în sălbăticie sub forma unor mici populaţii, într-un areal restrâns în nord-estul El Arco, între Mexico şi peninsula Baja, pe nisipuri sau pietrişuri fine.

Pe timbrul cu valoarea nominală de 4 lei apare ilustrat Opuntia aciculata. Un alt membru al familiei Cactaceae, este o specie foarte răspândită în ţara noastră, în seră, sau apartament. Este originară din nord-vestul Mexicului, sud-vestul SUA, în zone cu ariditate ridicată. Simbolul soarelui la vechii indieni, speciile de Opuntia formează colonii care se întind pe suprafeţe mari în deşertul mexican. Coryphantha sulcata (Mammillaria sulcata), sau cactusul ananas, este o specie cu dimensiuni mici sau medii, de formă globulară. Florile acestui cactus au culoarea galben strălucitor cu mijloc portocaliu, cu miros dulceag, pot atinge 6-7,5 cm în diametru şi apar spre vârful tulpinii în toată perioada de vară. Ca mai toate speciile de cactuşi şi Coryphantha, ilustrată pe timbrul cu valoarea nominală de 4,50 lei, îşi schimbă aspectul pe durata vieţii.

Echinocactus horizonthalonius este un cactus cu tulpina globuloasă, cerată, verde-cenuşie, cu coaste rotunjite, late, puţin spiralate. Este ilustrat pe timbrul cu valoarea nominală de 15 lei. Planta poate ajunge până la dimensiuni de 40-50 cm şi începe să înflorească încă de la sfârşitul primăverii, doar în momentul în care ajunge la maturitate, în general, după vârsta de 10 ani. Florile sale de culoare roz închis pot depăşi 3 cm lungime.