Home » Cultură » Cât de mult merg românii la cinema

Cât de mult merg românii la cinema

Cât de mult merg românii la cinema
Publicat: 16.02.2018
Numărul biletelor de cinema vândute în România anul trecut a crescut cu 11,3%, potrivit unui raport al Observatorului European al Audiovizualului, care arată că, la nivelul Uniunii Europene, numărul spectatorilor a scăzut foarte uşor, cu 0,7%.
Raportul a fost dat publicităţii cu ocazia celei de-a 69-a ediţii a Festivalului de la Berlin (15 – 25 februarie), informează Mediafax.
 
La nivel european, numărul biletelor de cinema vândute în 2017 a scăzut cu 0,7%, la 985 de milioane. Deşi numărul este mai mic cu 6,6 milioane faţă de 2016, este al doilea cel mai mare înregistrat la nivelul Uniunii Europene din 2004. Cinematografele europene au cunoscut un declin în ceea ce priveşte numărul de bilete vândute din 2010 până în 2014.
 
Iar, dacă se includ şi teritoriile non-UE din Europa, 2017 a înregistrat cel mai mare număr de bilete vândute din ultima decadă, cu 1,29 de miliarde.
 
Faţă de 2015 şi 2016, numărul spectatorilor din sălile de cinema a crescut în 13 pieţe UE, a scăzut în şapte şi a rămas stabil în cinci.
 
Astfel, Italia şi Franţa s-au confruntat cu scăderi (-14,7 milioane, -12,9%, respectiv -3,8 milioane, -1,8%), Marea Britanie şi Germania, cu creşteri (+2,4 milioane, +1,4%, respectiv +1,2 milioane, +1%), în timp ce numărul de bilete vândute a atins niveluri record în Polonia (+4,5 milioane, +8,7%), Olanda (+1,8 milioane, +5,3%), România (+1,5 milioane, +11,3%) şi Slovacia (+1,0 milioane, +18,1%).
 
În afara UE, piaţa din Rusia a depăşit pragul de 200 de milioane de bilete vândute, crescând cu 9,7%, la 213,6 milioane. Rusia devine astfel cea mai mare piaţă europeană în ceea ce priveşte numărul de bilete vândute.
 
După doi ani de stagnare, şi Turcia – a şaptea cea mai mare piaţă în Europa – a înregistrat creşteri, de 22,1%, de la 58,3 milioane, în 2016, la 71,2 milioane, în 2017.
 
În raport se arată că nu sunt date suficiente privind peliculele difuzate, dar atât filmele europene, cât şi cele americane par a fi înregistrat scăderi în ceea ce priveşte numărul de bilete vândute.
 
Observatorul European al Audiovizualului, înfiinţat în 1992, este un organism de serviciu public european, compus din 41 de state membre şi Uniunea Europeană, reprezentată de Comisia Europeană. Observatorul lucrează în colaborare cu organisme partenere şi cu profesionişti din sectorul audiovizual, are sediul la Strasbourg şi funcţionează în cadrul serviciului juridic din cadrul Consiliului Europei.
 

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase