Home » Cultură » „Regele moare” şi „Migraaaanţi” la Teatrul Ţăndărică din Bucureşti

„Regele moare” şi „Migraaaanţi” la Teatrul Ţăndărică din Bucureşti

„Regele moare” şi „Migraaaanţi” la Teatrul Ţăndărică din Bucureşti
Publicat: 18.09.2018
Teatrul de Animaţie Ţăndărică din Bucureşti a anunţat, marţi, deschiderea noii stagiuni de spectacole pentru adolescenţi şi adulţi, cu două show-uri programate pe 20 şi 21 octombrie, la Sala Anima Studio, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
Montarea „Regele moare”, de Eugène Ionesco, în regia Elizei Păuna, deschide stagiunea 2018-2019 a teatrului, în data de 20 octombrie, de la ora 19.00, scrie Mediafax.
 
„Regele moare” este prezentat de realizatorii noii montări ca „o poveste caldă, umană, despre viaţă, despre putere, despre moarte. Este, poate, cea mai puţin absurdă dintre piesele lui Eugène Ionesco. Este vorba despre atitudinea omului in faţa propriei morţi. Refuz, revoltă, resemnare sunt cele trei atitudini pe care eroul, Bèrenger, le trăieşte gradat”, arată un comunicat al Teatrului Ţăndărică.
 
Eliza Păuna, regizoarea spectacolului, a adaptat textul pentru montarea cu păpuşi: „Sensul pe care vreau să-l dau piesei este dezintegrarea existenţei. Într-un spaţiu simplu, dominat de un tron, personajele văd şi descriu sfârşitul lumii şi se pregătesc să-l anunţe pe rege de moartea sa. Până la sfârşitul piesei toate personajele, în afară de rege, rămân cu corpurile dezmembrate. Dezintegrarea lumii are loc la vedere şi are loc treptat, aproape inobservabil”.
 
Cristian Pepino regizează montarea „Migraaaanţi”, pe un text de Matei Vişniec, prezentată pe 21 octombrie, de la ora 19.00.
 
„Subiectul inspirat din experienţa de jurnalist a dramaturgului Matei Vişniec este oglinda unei realităţi pe care o trăim. Oare nu este adevărat că suntem «prea mulţi pe nenorocita asta de barcă», Europa? Oare nu devenim migranţi cu toţi, prin câştigarea dreptului de cetăţeni universali?”, spun reprezentanţii instituţiei de spectacole.
 
„Matei Vişniec a scris o piesa superbă, care poate inspira orice regizor. Are un umor subtil, uneori grotesc, alteori tragic. După părerea mea, deşi este inspirată din actualitatea imediată, nu este o piesa despre migranţi sau imigranţi, deşi se cheamă aşa. Este o piesă despre felul în care oamenii se comportă cu alţi oameni în zilele noastre”, afirmă Cristian Pepino.
 
 
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase