Home » D:News » Ce ne predispune la dependenţa de internet?

Ce ne predispune la dependenţa de internet?

Publicat: 31.08.2012
Oamenii de ştiinţă au descoperit noi dovezi ce atestă existenţa unei variante genetice care poate fi responsabilă de dependenţa de internet.

Aceeaşi variaţie genetică întâlnită la gena cunoscută sub numele de CHRNA4 a fost asociată şi cu alte forme de dependenţă. Oamenii de ştiinţă sunt de părere că descoperirea ar putea oferi explicaţii ale faptului că internetul devine o obsesie doar pentru anumite persoane.

De-a lungul ultimilor ani, oamenii de ştiinţă de la Universitatea Bonn au intervievat un total de 843 de oameni cu privire la obiceiurile lor legate de petrecerea timpului pe internet. Printre aceştia, au găsit 132 de indivizi dependenţi de mediul online, pe care i-au comparat cu un grup de control.

Cei catalogaţi drept dependenţi de internet s-au dovedit a-şi concentra mare parte din gândurile de peste zi asupra activităţilor legate de internet. De asemenea, ei considerau că starea lor de bine depinde foarte mult de accesul la internet.

În urma studiului, s-a constat că cei 132 indivizi dependenţi de internet prezentau în mai mare măsură această variaţie genetică, care joacă un rol important şi în dependenţa de nicotină şi care este asociată cu singurătatea şi depresia.

„Ceea ce ştim deja despre receptorii nicotinici ai acetilcolinei din creier este că o mutaţie a unei gene relaţionate promovează comportamentul asociat cu dependenţa. Nicotina din tutun, la fel ca acetilcolina care este produsă de corp, ajunge la receptori şi joacă un rol important în activarea sistemului de recompensare. Acum, se pare că această legătură este esenţială nu numai pentru declanşarea dependenţei de nicotină, ci şi în cea faţă de internet”, a explicat dr. Christian Montag .

De asemenea, studiul a scos în evidenţă şi faptul că femeile tindeau să fie mai afectate de acest fenomen, comparativ cu bărbaţii, deşi faptul s-ar putea datora mai degrabă modului în care era alcătuit grupul de studiu.

Cercetătorii speră că aceste informaţii vor ajuta la descoperirea unor metode mai eficiente de tratare a dependenţei de internet.