Home » D:News » Astronomii europeni lansează Cheops, naveta ce va studia exoplanetele de tip „SuperPământ” (VIDEO)

Publicat: 22.10.2012
Agenţia Spaţială Europeană (ESA) a anunţat o nouă misiune spaţială, CHEOPS, ce are ca scop studierea exoplanetelor de tip „SuperPământ”.

Naveta CHEOPS (CHaracterising ExOPlanets Satellite), ce va fi lansată în spaţiu în 2017, va avea ca obiectiv analizarea stelelor luminoase în jurul cărora orbitează exoplanete.

Cheops va orbita Terra la o altitudine de 800 de kilometri, urmând să analizeze raza planetelor studiate prin metoda tranzitului (observând scăderea de luminozitate a unei stele atunci când planeta respectivă trece prin dreptul său). De asemenea, naveta va permite calcularea densităţii planetelor studiate, ceea ce va oferi detalii importante despre structura lor internă.

Informaţiile colectate în cadrul misiunii Cheops vor permite o mai bună înţelegere a modului în care se formează diferite tipuri de planete, de la SuperPământuri cu o masă de câteva ori mai mare decât a planetei noastre, până la planete de dimensiunile lui Neptun. Naveta va fi folosită, de asemenea, pentru a identifica planetele care prezintă atmosferă, urmând ca acestea să fie studiate ulterior de noile generaţii de telescoape ce urmează să fie inaugurate în următorul deceniu.

„Concentrându-se pe anumite stele despre care ştim că au exoplanete pe orbită, CHEOPS va permite oamenilor de ştiinţă să efectueze studii comparative ale planetelor, oferind un grad de precizie care nu poate fi obţinut cu ajutorul instrumentelor de la sol”, a explicat profesorul Alvaro Giménez-Cañete, director în cadrul ESA.

Iată cum va funcţiona CHEOPS:

Sursa: ESA