Home » D:News » Coloana sonoră a creierului: undele cerebrale au fost transformate în muzică

Coloana sonoră a creierului: undele cerebrale au fost transformate în muzică

Publicat: 17.11.2012
Oamenii de ştiinţă din China au creat o metodă prin care pot transforma umbrele cerebrale într-un tip de muzică capabilă să mimeze compoziţiile muzicale create de artişti.

Echipa de cercetători coordonată de Jing Lu de la Universitatea de Ştiinţe Electronice şi Tehnologie, din China, a combinat informaţii prelevate cu ajutorul electroencefalografului (EEG) şi a tehnicilor de imagistică prin rezonanţă magnetică funcţională (fMRI) pentru a crea coloane sonore din creier.

Încercări anterioare ale specialiştilor de a crea muzică ce reprezintă informaţii fiziologice au fost bazate pe informaţii oferite de electroencefalograf care indicau înălţimea şi intensitatea notelor. Cu toate acestea, specialiştii au descoperit că informaţiile oferite de imagistica  prin rezonanţă magnetică funcţională aproximează mai bine compoziţiile umane în care intensitatea şi înălţimea sunt independente unul de altul.

„Intensitatea redată de muzica creată pe baza EEG se schimbă rapid şi brusc, iar acest lucru nu se produce în compoziţiile umane. Din acest motiv am ales o altă sursă de informaţii, semnalul fMRI. Ca urmare a acestui lucru, combinaţia de date EEG, fMRI redă sunete mai asemănătoare cu cele din compoziţiile create de oameni”, au explicat oamenii de ştiinţă.

Adăugarea tehnicilor fMRI la acest proces de compunere este de mare interes deoarece ele înregistrează informaţii referitoare la consumul de energie din creier şi la activitatea neuronală. Acest lucru înseamnă că muzica generată este, de asemenea, o reprezentare sonică a stării mentale a subiectului.

„Muzica întruchipează secretele creierului într-un stil artistic. De asemenea, este vorba despre o nouă legătură interactivă creată între creier şi muzică”, au declarat autorii.

Rezultatele acestei cercetări s-ar putea dovedi utile în terapia biofeedback şi în diagnosticarea clinică.

Melodiile produse de undele cerebrale ale subiecţilor care au luat parte la studiu pot fi acceate aici: Melodia 1, Melodia 2, Melodia 3, Melodia 4