Prima pagină D:News

Opt metode prin care banii pot cumpăra fericirea

Redactia Descopera.ro | 11.27.2012 | ● Vizualizări: 555
Opt metode prin care banii pot cumpăra fericirea      bani, fericire, costum, dolari + zoom
Galerie foto (1)

„Dacă banii nu te fac fericit, probabil că tu nu îi cheltuieşti cum trebuie”, acesta este titlul unei lucrări publicate anul trecut de trei cercetători de la universităţile British Columbia, Harvard şi Amsterdam.

Lucrarea face un rezumat al zecilor de ani de studiu şi notează că „banii le permit oamenilor să facă ceea ce îşi doresc, să petreacă în compania prietenilor şi a familiei şi să îşi controleze natura activităţilor zilnice”. Prin urmare, studiul susţine că banii ne dau ocazia să facem lucruri care ne aduc fericirea. 

Din păcate, oamenii au tendinţa de a cheltuii bani pe lucruri despre care cred că i-ar face fericiţi, dar care în final se dovedesc a fi inutile. Aşadar, cum putem fi siguri că lucrurile pe care ne cheltuim banii ne fac fericiţi? Răspunsul la întrebare, spun specialiştii, îl aflăm dacă urmăm cei 8 paşi de mai jos:

Cumpără experienţe, nu lucruri

Experienţele sau evenimentele unice îi fac pe oameni mai fericiţi decât obiectele care, odată cu trecerea timpului, se învechesc. Spre deosebire de bunurile materiale, experienţele furnizează fericirea prin amintiri. 

Ajută-i pe alţii 

Cheltuirea banilor cu scopul de a realiza ţeluri prosociale determină apariţia unui nivel de fericire mai mare decât în cazul în care am irosii bani doar pentru propria persoană. Studiul subliniază că aceste cheltuieli prosociale au un „impact surprinzător de puternic asupra relaţiilor sociale care sunt critice pentru atingerea fericirii”. 

Cumpără multe plăceri mai mici în locul celor mari 

„Adaptarea seamănă un pic cu moartea: ne temem de ea, ne luptăm cu ea şi uneori o evităm, dar la final, noi pierdem întotdeauna. La fel ca în cazul morţii, putem avea unele beneficii dacă acceptăm că adaptarea este inevitabilă. Decât să ne obişnuim cu cele mai mari plăceri pe care le pot cumpăra banii, precum maşinile sport sau vacanţe în insule exotice, mai bine investim în plăceri mici. Nu este nimic rău în cheltuirea banilor pe obiecte scumpe, dar atât timp cât banii sunt limitaţi, ar fi mai bine dacă am aloca resursele noastre financiare pentru achiziţionarea micilor plăceri zilnice sau periodice, în detrimentul celor scumpe şi rare. 

Cumpără mai puţine asigurări

Studii recente au arătat că fericirea adusă de achiziţionarea unor noi lucri este mai mare decât dezamăgirea adusă de pierderea lor. De fapt, oamenii fac faţă dezamăgirii mult mai bine decât am crede. 

Cu toate acestea, studiul nu încurajează renunţarea la asigurările de sănătate sau cele pentru casă, ci la acele asigurări create pentru lucruri mici şi nu atât de însemnate sau valoroase. 

Plăteşte acum şi consumă mai târziu

Această strategie nu este bună numai pentru bugetul fiecăruia, ci şi pentru atingerea fericirii. Atunci când oamenii plătesc pentru un serviciu care va fi disponibil ulterior, ei anticipează venirea acestuia iar această aşteptare creşte gradul de fericire atunci când, în sfârşit, avem obiectul în cauză. 

Gândeşte-te la lucrurile pe care, de obicei, omiţi să le iei în calcul

De exemplu, atunci când ne gândim la o casă de vacanţă nu trebuie să ne imaginăm doar cât de frumoasă va fi ci şi la cheltuieli, ţânţari şi alte lucruri realiste. În acest fel, susţine lucrarea, oamenii pot vedea toate aspectele legate de bunul achiziţionat, având mai puţine şanse de a fi dezamăgiţi de acesta la cumpărare. 

Feriţi-vă de comparaţii 

„Prin alterarea contextului psihologic în care se iau deciziile, compararea produselor înainte de cumpărare poate atrage atenţia consumatorilor de la atributele unui produs care sunt esenţiale pentru fericirea cumpărătorului”, subliniază lucrarea. 

Urmează turma în locul propriei tale păreri

Părerea experţilor sau a altora care au testat deja produsul poate fi extrem de benefică. „Cel mai bun mod prin care putem estima cât de mult ne vom bucura de un anumit lucru este să urmărim cât de satisfăcuţi sunt alţi cumpărători care au folosit deja produsul”.