Home » D:News » O nouă hartă oferă o nouă perspectivă asupra înţelegerii vieţii de pe Pământ

O nouă hartă oferă o nouă perspectivă asupra înţelegerii vieţii de pe Pământ

Publicat: 21.12.2012
O nouă hartă, care împarte vertebratele lumii în 11 regate biogeografice, reprezintă cea mai mare actualizare a unei versiuni vechi din secolul al XIX-lea, fiind una dintre cele mai importante cartografieri care ne va ajuta la înţelegerea biodiversităţii globale.

Harta originală a fost creată de naturalistul Alfred Russel Wallace în 1876. Atunci, el a divizat lumea în 6 regiuni zoogeografice care, în mare parte, erau împărţite pe continente. Pentru prima dată, noua hartă ia în considerare atât relaţiile evolutive, cât şi informaţiile geografice, cu scopul de a expune distribuţia vieţii pe Pământ.

Pentru a crea noua hartă, Ben Holt, de la Universitatea din Copenhaga a adunat informaţii referitoare la 21.037 vertebrate speciale, printre care se numărau amfibieni, păsări, şi mamifere non-marine. Holt a reuşit să împartă lumea în 20 de regiuni zoogeografice distincte în care se găsesc doar vertebrate specifice acelor zone şi alte 11 regate mai mari.

Domeniile care sunt colorate similar, conţin specii asemănătoare. Acelea care sunt colorate diferit, au puţine grupuri de animale în comun.

Harta vertebratelor realizată de Ben Holt