Home » D:News » Celulele embrionare, o soluţie împotriva infertilităţii

Celulele embrionare, o soluţie împotriva infertilităţii

Publicat: 02.01.2013
În multe cazuri, motivul exact pentru care apare infertilitatea nu este cunoscut. În unele cazuri, poate fi vorba de o incapabilitatea a corpului de a produce gameţi viabili. Un nou studiu are potenţialul de a-i ajuta pe oamenii de ştiinţă să dezvolte celule embrionare, umane, în laborator.

Celulele precursoare gameţilor se formează de timpuriu, atunci când ovulul fertilizat se dezvoltă într-o mică minge de celule ,numită morulă. Această minge conţine celule stem pluripotente, care pot fi programate pentru a deveni orice tip de celulă. Din acest motiv, oamenii de ştiinţă speră să folosească aceste celule pentru a trata atât fertilitatea, cât şi alte probleme specifice oamenilor.

Există informaţii foarte limitate cu privire la dezvoltarea timpurie a gameţilor umani. Cu toate acestea, specialiştii de la Universitatea din California, Los Angeles, au reuşit să urmărească dezvoltarea celulelor germinale din cazul fetuşilor umani, în perioada 6-20 de săptămâni, şi să le analizeze atunci când genele erau activate sau dezactivate.

ADN-ul din interiorul celulelor embrionare poartă modificări epigenetice, schimbări care nu afectează ADN-ul în sine, dar care influenţează modul în care sunt exprimate genele. Aceste schimbări s-au acumulat în timpul vieţii fiecăruia dintre părinţi, dar trebuie să fie şterse în timpul perioadei fetale.

În studiu au fost descoperite două evenimente majore care reprogramează modificările epigenetice. Mare parte dintre aceste reprogramări se realizează înainte de 6 săptămâni, dar există una care încheie acest ciclu după 6 săptămâni.

Cercetătorii au realizat studiul pe mostre anonime preluate de la fetuşi avortaţi. Următorul pas al cercetării va fi acela de a observa dacă pot transforma celulele embrionare în ovule sau spermatozoizi.

Sursa: Sci Tech Daily