Home » D:News » Noile planuri ale NASA includ atragerea unui asteroid pe orbita Lunii

Noile planuri ale NASA includ atragerea unui asteroid pe orbita Lunii

Publicat: 03.01.2013
Cine spune că NASA şi-a pierdut interesul în ceea ce priveşte cercetarea Lunii? Noi zvonuri susţin că agenţia americană ia în considerare o propunere de a atrage un asteroid pe orbita satelitului nostru natural.

Cercetătorii de la Keck Institute for Space Studies, din california, au confirmat că NASA se gândeşte la un nou plan ce presupune construirea unei nave robotizate care să prindă un asteroid mic pe care să îl plaseze apoi pe orbita Lunii. Misiunea ar costa aproximativ 2,6 miliarde de dolari şi ar urma să se finalizeze în anii 2020.

Acest proiect pare mai atractiv decât cele anunţate până acum de NASA şi care presupun, printre altele, lansarea capsulei Orion. Cercetătorii de la Keck îşi imaginează lansarea unei nave cu viteză mică de deplasare, probabil una cu motor ionic. Nava s-ar deplasa singură spre un asteroid ţină, cu un diametru de aproximativ 7 metri, iar după studierea acestuia robotul ar prinde acest corp şi l-ar transporta pe orbita Lunii. Întregul proces ar trebui să dureze între 6 şi 10 ani.

Cercetarea va ajuta la dezvoltarea unor moduri prin care asteroizii ar putea fi utilizaţi ca materiale de construcţii sau pentru a alimenta navele.