Home » D:News » Osemintele lui Richard al III-lea, descoperite sub o parcare din Anglia

Osemintele lui Richard al III-lea, descoperite sub o parcare din Anglia

Publicat: 04.02.2013
După 500 de ani, scheletul lui Richard al III-lea a fost descoperit sub o parcarea auto, au confirmat oamenii de ştiinţă.

Richard, descris de William Shakespeare drept un tiran monstruos care a omorât două prinţese în Turnul Londrei, a fost ucis în timp ce se lupta împotriva succesorului său, Henry Tudor, în penultima bătălie a Războiului celor Două Roze, ce a avut loc în Bosworth, în anul 1485.

În ceea ce pare a fi una dintre cele mai semnificative descoperiri arheologice recente, o echipă de cercetători de la Universitatea din Leicester au găsit un schelet alcătuit dintr-un craniu despicat şi o şiră a spinării curbată. După primele cercetări, datele indicau că rămăşiţele ar fi fost ale lui Richard.

În urma unei proceduri academice în care au fost studiate rănile şi fizicul lui Richard al III-lea, coordonatorul cercetării,  Richard Buckley, a confirmat că presupunerea făcută de echipa sa este corectă.

„Concluzia academică a Universităţii din Leicester este că individul exhumat la Grey Friars în septembrie 2012 este, fără îndoială, Richard al III-lea ultimul rege din dinastia Plantagenet”, a declarat Buckley.

Specialiştii au mai declarat şi că probele ADN prelevate din oseminte se potrivesc cu cele ale lui Michael Ibsen, un descendent direct al surorii lui Richard, Ana de York.

Scheletul prezintă urme ale unor răni căpătate pe câmpul de luptă. Craniul regelui a fost despicat de o armă cu lamă în timp ce o săgeată a fost găsită între vertebrele scheletului.