Home » D:News » Pământenii au ales cele două nume potrivite pentru sateliţii lui Pluto

Pământenii au ales cele două nume potrivite pentru sateliţii lui Pluto

Publicat: 26.02.2013
După săptămâni în care oamenii din întreaga lume au votat care ar fi cele mai potrivite nume pentru sateliţii lui Pluto, P4 şi P5 vor putea fi, în sfârşit, votaţi.

Vulcan şi Cerberus au fost cele două nume alese de locuitorii planetei. Mai exact, din 11 februarie şi până ieri (25 februarie) au existat 450.324 de voturi, dintre care 174.062 s-au îndreptat spre Vulcan şi aproape 100.000 spre Cerberus.

Deşi iniţial numele de Vulcan nu era pe lista candidaţilor, specialiştii de la Institutul SETI au decis să îl adauge după ce el a fost propus de actorul William Shatner într-o postare pe o reţea de socializare.

„Ce părere aveţi dacă am numi cei doi sateliţi ai lui Pluto, Vulcan şi Romulus?”, a scris acesta. O zi mai târziu, Vulcan a fost adăugat pe lista candidaţilor, însă nu şi Romulus deoarece acest nume îi fusese deja atribuit unui satelit al asteroidului Sylvia.

Motivul pentru care William Shatner a propus numele de Vulcan probabil că vă este deja cunoscut. În serialul Star Trek, el a jucat rolul căpitanului James T. Kirk, iar Vulcan era numele purtat de planeta care găzduia vulcanienii, o specie extraterestră umanoidă.

Pe următoarele locuri, după Vulcan şi Cerberus au fost ocupate de Styx, cu 87.858 de voturi, Persephone cu un număr de 68,969 voturi şi  Orpheus 51,197 voturi.

Totuşi, pentru ca P4 şi P5 să primească oficial aceste nume, cei de la SETI vor trimite rezultatele voturilor la International Astronomical Union (organizaţia responsabilă cu numirea sateliţilor naturali).

Sursa: LA Times