Home » D:News » O combinaţie de băuturi ajută la prevenirea atacurilor cerebrale

O combinaţie de băuturi ajută la prevenirea atacurilor cerebrale

Publicat: 16.03.2013
Nu ştiţi ce să alegeţi între ceai şi cafea? Răspunsul corect ar putea fi: ambele!

Oamenii de ştiinţă au descoperit că persoanele care beau zilnic o ceaşcă de cafea prezintă un risc cu 20% mai scăzut de a suferi un atac cerebral în comparaţie cu persoanele care evită această băutură.

De asemenea, cei ce beau cel puţin patru ceşti de ceai verde pe zi beneficiază la rândul lor de o reducere similară a riscului de a suferi un atac cerebral.

Cercetătorii consideră că aceste băuturi acţionează în mod diferit pentru a proteja consumatorii de atacuri cerebrale, astfel că persoanele care beau în mod regulat şi cafea, şi ceai verde vor beneficia de cea mai mare reducere a riscului.

Pentru acest studiu oamenii de ştiinţă au analizat obiceiurile de consum a aproximativ 84.000 de adulţi japonezi de-a lungul unei perioade de 13 ani.

„Este vorba despre primul studiu pe scară largă ce analizează efectele combinate ale ceaiului verde şi ale cafelei asupra riscului de accident vascular cerebral”, a explicat principalul autor al cercetării, doctorul Yoshihiro Kokubo de la Centrul Naţional Cerebral şi Cardiovascular din Japonia.

„Adăugând o porţie zilnică de ceai verde în dietă veţi efectua o schimbare pozitivă ce va reduce riscul de a suferi un atac cerebral”, a adăugat cercetătorul.

Cercetarea publicată în jurnalul ştiinţific Stroke arată că pe măsură ce cantităţile de cafea şi de ceai verde consumate sunt mai mari, cu atât riscul este mai redus.

Chiar şi în cazul în care ceaiul verde este consumat în cantităţi mai reduse, acesta ajută la prevenirea atacurilor cerebrale. Studiul arată că persoanele care beau 2-3 ceşti pe zi beneficiază de o reducere a riscului de 14%.

Participanţii la studiu aveau vârste cuprinse între 45 şi 74 de ani şi nu sufereau de cancer sau de probleme cardiovasculare. Rezultatele au fost ajustate pentru a lua în considerare vârsta, sexul şi factorii de risc precum fumatul, consumul de alcool, greutatea şi nivelul activităţii fizice.

Deşi nu este clar modul în care ceaiul verde acţionează împotriva riscului de atac cerebral, oamenii de ştiinţă cred că anumiţi compuşi cunoscuţi sub numele de catechini oferă protecţie vaselor de sânge.

Printre compuşii chimici din cafea despre care oamenii de ştiinţă cred că sunt benefici se numără cofeina şi acidul clorogenic, despre care cercetătorii afirmă că reduce riscul de atacuri cerebrale prin atenuarea riscului de a dezvolta diabet de tip 2.

De asemenea, cercetătorii spun că ambele băuturi reduc riscul de a suferi un atac de cord.

„Consumul regulat de ceai şi cafea ajută aparatul cardiovascular pentru că previne formarea cheagurilor de sânge”, a explicat doctorul Kokubo.