Home » D:News » Carnea de cal, galop de sănătate: cercetătorii au dezvăluit beneficiile pentru organism ale acestui aliment

Autor: Marius Comper 03.22.2013
Cine ar fi crezut? După ce milioane de kilograme de carne au fost aruncate la gunoi de-a lungul Europei în urma scandalului cărnii de cal, oamenii de ştiinţă au anunţat că acest aliment de care toată lumea se fereşte în această perioadă ar putea fi, de fapt, benefic pentru sănătate.

Cercetătorii au descoperit că persoanele care consumă săptămânal câteva porţii de carne de cal beneficiază de un nivel al colesterolului mai scăzut şi de un nivel mai mare al fierului în sânge. Carnea de cal este bogată în fier, subliniază oamenii de ştiinţă, care afirmă că o porţie de 150 de grame conţine jumătate din cantitatea zilnică recomandată. De asemenea, carnea de cal este săracă în grăsimi saturate, ce sunt asociate unui nivel ridicat al colesterolului.

Mai mult, studiul afirmă că acest tip de carne prezintă câteva beneficii pentru sănătate ce erau până acum asociate cărnii de peşte. De asemenea, carnea de cal are cu 40% mai puţine calorii şi mai multe proteine decât alte tipuri de carne.

În acest studiu, bărbaţii cu vârste cuprinse între 20 şi 50 de ani au consumat săptămânal două porţii de carne de cal a câte 175 de grame, efectuând acest experiment timp de trei luni. Cercetătorii au colectat mostre de sânge de la bărbaţi la începutul testului, la 45 de zile şi la 90 de zile de la începerea sa. Rezultatele au arătat că prin consumul de carne de cal, voluntarii şi-au redus în mod semnificativ nivelul de colesterol din sânge şi mai ales nivelul de colesterol „rău”. Colesterolul a scăzut cu 6%, iar colesterolul „rău” cu 9,1%.

„Carnea de cal este o sursa importantă de omega 3 şi fier, iar prin comparaţie cu alte cărnuri este foarte scăzută în acizi graşi saturaţi, dar este bogată în acizi graşi polinesaturaţi, la fel ca peştele şi carnea de mare”, explică cercetătorii de la Universitatea din Milano. „Consumul regulat de carne de cal ar putea îmbunătăţi colesterolul şi nivelul fierului din sângele oamenilor sănătoşi”, au mai spus oamenii de ştiinţă.

Italia este ţara europeană cu cel mai mare consum de carne de cal, cu peste 300 de măcelari specializaţi. În Italia această carne se consumă din secolul al XIX-lea, când doctorii o recomandau pacienţilor ce sufereau de anemie.