Home » D:News » O proteină ar putea permite tratarea persoanelor ce suferă de sindromul Down

O proteină ar putea permite tratarea persoanelor ce suferă de sindromul Down

Publicat: 27.03.2013
Absenţa unei proteine din creierul persoanelor ce suferă de sindromul Down ar putea fi cauza problemelor de învăţare şi de memorie, se arată într-un studiu american.

Copia suplimentară a cromozomului 21 prezentă la persoanele afectate de sindromul Down duce la pierderea acestei proteine, scriu cercetătorii californieni în publicaţia ştiinţifică Nature Medicine.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că atunci când introduc această proteină în şoarecii cu sindromul Down, acest lucru duce la îmbunătăţirea funcţie cognitive şi a comportamentului.

Profesorul Huaxi Xu de la Sanford-Burnham Medical Research Institute, principalul autor al acestui studiu, afirmă că experimentele pe şoareci au arătat că proteina SNX27 joacă un rol important în funcţionarea creierului şi în formarea amintirilor.

Şoarecii care aveau mai puţină SNX27 în creier aveau totodată mai puţin receptori de glutamat activi, ceea ce afectează învăţarea şi memoria.

Aceşti şoareci aveau câteva caracteristici întâlnite şi la persoanele ce suferă de sindromul Down, astfel că cercetătorii s-au hotărât să analizeze creierele pacienţilor ce suferă de sindromul Down.

Bănuiala cercetătorilor a fost confirmată în urma studierii creierelor acestor pacienţi: şi ei prezentau un nivel scăzut al proteine SNX27.

„Credem că în cazul sindromului Down, absenţa proteinei SNX27 este cel puţin parţial responsabilă pentru problemele cognitive şi de dezvoltare”, a comentat profesorul Xu.

În laborator, cercetătorii au crescut nivelul acestei proteine la şoarecii afectaţi pentru a vedea dacă problemele pot fi rezolvate.

„După ce am tratat şoarecii cu SNX27, totul a revenit la normal”, a declarat Xin Wang, un membru al echipei de cercetători.

„Mai întâi am observat că receptorii de glutamat şi-au revenit, apoi problemele de memorie au dispărut la şoarecii cu sindromul Down”, a mai spus cercetătorul.

Profesorul Xu avertizează că oamenii de ştiinţă mai au de lucrut până la conceperea unei tehnici sigure prin care această proteină să fie introdusă în creierul uman.

Acum, cercetătorii testează mai multe molecule pentru a le identifica pe acelea care ar putea stimula producţia de SNX27 în creier.