Home » D:News » Albuşul de ou are efecte benefice nebănuite

Albuşul de ou are efecte benefice nebănuite

Publicat: 10.04.2013
Albuşul poate fi la fel de eficient în reducerea presiunii arteriale precum unele medicamente, susţin cercetătorii.

Oamenii de ştiinţă au constatat că o substanţă din albuş poate reduce tensiunea arterială, unul dintre principalii factori de risc ai bolilor cardiace. Ca urmare a acestei constatări, specialiştii cred că consumul de albuş de ou îi ajută pe oameni să îţi menţină tensiunea arterială sub control.

Ei au constatat că o peptidă din albuşul de ou, un fragment de proteină, poate încetini presiunea arterială la fel de eficient ca medicamentele prescrise în mod normal pentru acest tip de probleme.

Echipa de oameni de ştiinţă de la Universitatea Jilin, China, u hrănit şobolani care aveau tensiunea arterială mare cu peptida RVPSL  şi au constatat că simptomele animalelor se diminuau.

Acum, specialiştii speră să poată realiza aceste teste pe subiecţi umani.

„Peptida din albuş poate fi utilă pentru prevenirea sau tratarea hipertensiunii. Rezultatele noastre susţin studii anterioare realizate pe această temă. Ele sunt suficient de promiţătoare încât să ne permită ca în viitor să cercetăm efectul albuşului de ou asupra sănătăţii umane”, a declarat dr. Zhipeng Yu, coordonatorul studiului .

Oamenii de ştiinţă susţin că peptida acţionează la fel ca inhibitorii de ACE (enzima Angiotensin Convertaza), precum Captoprilul. Ei sunt de părere că 50mg de peptidă RVPSL are efect similar cu 10mg de Captopril. Mai mult, se pare că efectele peptidei rămân aceleaşi chiar şi atunci când oul este gătit.

Sursa: Telegraph