Home » D:News » Pentru prima dată în istorie, NASA a descoperit planete care îndeplinesc toate condiţiile necesare vieţii! (VIDEO)

Publicat: 19.04.2013
Telescopul folosit de NASA pentru a „vâna” planete a dus la descoperirea a două corpuri cereşti ce par a fi locuri ideale pentru forme de viaţă. Cele două planete au dimensiunile ideale şi se găsesc la distanţa potrivită de steaua lor.

William Borucki, cercetătorul care gestionează telescopul Kepler, a anunţat că aceste două planete sunt cele mai bune candidate identificate până acum în cursa descoperirii unor planete care găzduiesc forme de viaţă.

Descoperirile au fost publicate în jurnalul Science. Experţii anunţă că aceste două planete reprezintă o bornă importantă în cursa pentru identificarea vieţii extraterestre.

În trecut, atunci când astronomii identificau exoplanete — planete aflate în afara sistemului nostru solar — acestea nu îndeplineau toate criteriile necesare pentru a găzdui forme de viaţă. Multe planete nu se găsesc în zona locuibilă — la o distanţă potrivită de steaua lor astfel încât să nu fie nici prea cald, nici prea rece, ci ideal pentru existenţa apei în formă lichidă. Până acum, toate planetele identificate în zonele locuibile erau prea mari. Cel mai probabil, aceste planete erau uriaşe bile de gaz, precum Neptun, nefiind potrivite pentru a găzdui forme de viaţă.

În schimb, planetele de dimensiunile Terrei descoperite până acum erau aflate la distanţe nepotrivite de stelele lor.

Cele două planete identificate acum de cercetători, Kepler-62-e şi Kepler-62-f, îndeplinesc toate condiţiile necesare găzduirii vieţii. Cele două planete sunt gemene — orbitează aceeaşi stea şi se găsesc una lângă cealaltă, la o distanţă mai mică decât cea dintre Pâmânt şi Marte.

Planetele sunt ceva mai late decât Terra, dar nu sunt prea mari. Kepler-62-e este o planetă caldă, Hawaiană, iar Kepler-62-f este răcoroasă, precum Alaska, a explicat Borucki.

Cercetătorul David Charbonneau de la Universitatea Harvard, coautor al acestui studiu, afirmă că „este prima planetă la care chiar mă gândesc «hm, chiar e posibil ca Kepler-62-f să găzduiască forme de viaţă”. Cercetătorul a adăugat că „am depăşit o barieră importantă. Chiar aşa, de ce să nu aibă forme de viaţă?”.

Planetele se află la 1.200 de ani-lumină de Terra. Steaua pe care o orbitează datează de acum 7 miliarde de ani, fiind cu 2,5 ani mai „bătrână” decât Soarele nostru.

„Dacă se găsesc forme de viaţă pe aceste planete, probabil că sunt foarte avansate”, a comentat Borucki.

Kepler-62e, în viziunea artiştilor NASA