Home » D:News » Cercetătorii brazilieni anunţă că au descoperit „Atlantida Braziliei” la 1.500 de km de Rio!

Publicat: 07.05.2013
Geologii brazilieni au anunţat că au descoperit, la 1.500 de kilometri de Rio, o regiune ce ar putea fi o parte dintr-un continent ce s-a scufundat în ape pe măsură ce Africa şi America de Sud s-au despărţit acum 100 de milioane de ani, ducând la formarea Oceanului Atlantic.

Roberto Ventura Santos, oficial în cadrul Serviço Geológico do Brasil, afirmă că geologii au descoperit granit în mostrele colectate acum doi ani în timpul unor operaţiuni efectuate în zona „Elevação do Rio Grande”, un munte subacvatic ce se găseşte în apele braziliene şi internaţionale.

Granitul este considerat o rocă continentală.

„Aceasta ar putea fi Atlantida Braziliană. Suntem aproape siguri, dar trebuie să ne întărim ipoteza. Vom avea recunoaşterea ştiinţifică definitivă în cursul acestui an, după ce vom efectua operaţiuni de forare în regiune pentru a colecta mai multe mostre”, a declarat Ventura pentru site-ul brazilian G1.

Foto: Divulgação/CPRM

Iniţial, oamenii de ştiinţă au crezut că s-au înşelat, a explicat Ventura.

Luna trecută, însă, ipoteza lor a fost întărită după ce o echipă de cercetători brazilieni şi japonezi ce se găsea la bordul submersibilului de cercetare Shinkai 6500 a observat formaţia geologică subacvatică aflată la mare distanţă de coasta braziliană.

„Am început să înţelegem că această zonă ar putea fi o regiune din continentul care a dispărut în ape acum câteva milioane de ani”, a concluzionat Ventura.

Surse Phys.org, G1