Home » D:News » 2020 – anul în care oamenii vor trăi pe Lună

2020 – anul în care oamenii vor trăi pe Lună

Publicat: 26.05.2013
În anii 2020, când astronauţii vor debarca, probabil, pe un asteroid, angajaţi ai unor firme particulare ar putea lucra deja pe Lună, în baze de cercetare permanente, arată un raport elaborat recent de o companie aerospaţială.

Studiul privitor la viitoarele misiuni umane a fost realizat de Bigelow Aerospace şi scoate în evidenţă interesul companiilor private faţă de explorarea spaţială în general, dar mai ales faţă de misiunile pe Lună.

NASA intenţionează să-şi continue programul de explorări spaţiale pregătind o misiune de vizitare a unui asteroid până în 2025 şi a planetei Marte un deceniu mai târziu.

Firmele private, în schimb – inclusiv  Bigelow Aerospace  – se arată mai interesate de satelitul natural al Pământului.

Este important pentru NASA să ştie că există interes pentru Lună şi pentru misuni pe suprafaţa selenară, a declarat William Gerstenmaier, director al operaţiunilor spaţiale în cadrul NASA.

Agenţia ar putea profita de ceea ce realizează sectorul privat în domenii precum transportul spaţial, sistemele de menţinere a vieţii şi alte tehnologii necesare pentru călătoriile în spaţiu mai departe de orbita terestră, a observat el.

De obicei, NASA realizează planificarea în detaliu a misiunilor înainte de a stabili dacă e posibil un parteneriat cu firme particulare; dar, în momentul de faţă, procedura ar putea fi schimbată: agenţia ar putea întreba companiile ce anume le interesează, unde anume văd posibilă şi necesară prezenţa umană, unde văd existenţa unor potenţiale pieţe comerciale, a explicat William Gerstenmaier.

Este o schimbare care arată cât de important a început să devină rolul firmelor particulare într-un domeniu dominat ani de zile de marile agenţii de cercetare finanţate de stat.

Bigelow Aerospace nu a făcut un secret din ambiţiile sale de a realiza şi amplasa construcţii gonflabile pe orbita terestră şi pe Lună.
Pentru realizarea acestei prime părţi a studiului, Bigelow Aerospace a chestionat aproximativ 20 de companii, precum şi agenţii spaţiale străine şi organizaţii cu profil de cercetare. Un al doilea raport va fi finalizat în toamna acestui an şi va cuprinde detalii despre planficarea misiunilor şi alte aspecte ale potenţialului parteneriat public-privat în domeniul explorărilor spaţiale.