Home » D:News » Ai pierderi de memorie? Ce poţi face pentru a-ţi aminti mai bine lucrurile importante?

Publicat: 03.06.2013
Ţi se întâmplă des să uiţi unde ţi-ai pus cheile? Poate că nu ai făcut suficient de multe exerciţii fizice şi nici nu ai mâncat sănătos în ultimul timp.

Cercetătorii de la Universitatea din California, Los Angeles, au descoperit că exerciţiile fizice regulate şi alimentaţia sănătoasă ajută la îmbunătăţirea memoriei.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 18.500 de indivizi cu vârste cuprinse între 18 şi 99 de ani. Fiecare participant la studiu a fost intervievat cu privire la stilul de viaţă, exerciţii, dietă şi obiceiuri nesănătoase. În acelaşi timp, oamenii de ştiinţă au analizat şi memoria subiecţilor.

Aşa cum se aşteptau cercetătorii, rezultatele studiului au indicat că persoanele care duceau vieţi mai sănătoase aveau mai puţine probleme legate de memorie, comparativ cu restul participanţilor. Pe de altă parte, specialiştii s-au declarat surprinşi de numărul mare de tineri care au raportat că au probleme de memorie. În aceeaşi ordine de idei, cercetările au indicat că adulţii în vârstă adoptau un stil de viaţă mai sănătos decât tinerii şi indivizii de vârstă mijlocie.

În concluzie, studiul a indicat că oamenii care duceau un stil de viaţă sănătos aveau cu 75% mai puţine şanse de a manifesta probleme legate de memorie, comparativ cu cei care adoptaseră cele mai nesănătoase obiceiuri.

„Cu cât oameni adoptă un stil de viaţă mai sănătos, cu atât ei au mai puţine şanse de a se plânge de probleme de memorie”, a declarat coordonatorul studiului Fernando Torres-Gil.

Sursa: Global Post