Home » D:News » Planta care ucide şi mănâncă oi a înflorit pentru prima dată pe continentul european (FOTO)

Publicat: 05.07.2013
O plantă gigantică, ce capturează oile şi apoi se hrăneşte cu substanţele nutritive din corpul lor după ce acestea mor, a înflorit pentru prima dată de când a început să crească, acum 15 ani, într-una din grădinile Royal Horticultural Society.

Planta, cunoscută sub numele ştiinţific de Puya chilensis, se găseşte în serele Royal Horticultural Society aflate în apropiere de Londra. Planta se înalţă la 3 metri deasupra solului şi este dotată cu ţepi mari.

În Munţii Anzi, unde trăieşte această plantă, Puya chilensis îşi foloseşte ţepii pentru a captura oile şi alte animale. Animalele capturate mor de foame, iar apoi planta absoarbe toate substanţele nutritive din cadavrele acestora. Din acest motiv habitatul său se micşorează, fermierii din regiune dând foc plantelor pentru a-şi proteja turmele.

Planta se remarcă prin faptul că este foarte dificil de ţinut în captivitate din cauza dietei sale neobişnuite. Grădina britanica a reuşit în cele din urmă să convingă planta să înflorească după ce specialiştii săi au hrănit-o cu îngrăşământ lichid.

Fiecare floare măsoară aproximativ 7 centimetri în diametru, conţinând „suficient nectar pentru o persoană”, spun specialiştii RHS.

„Sunt încântată că am reuşit, în sfârşit, să convingem planta să înflorească. Merită să vizitaţi grădinile noastre pentru a o vedea pe Puya chilensis, iar părinţii nu trebuie să fie îngrijoraţi: planta se găseşte la o distanţă suficient de mare de copii”, a comentat Cara Smith, angajată a RHS Garden Wisley.

Iată cum arată planta Puya chilensis:

Surse: Business Insider, RHS