Home » D:News » Terra, aşa cum nu ai mai văzut-o: NASA a fotografiat Pământul de la 1,5 miliarde de km distanţă (GALERIE FOTO)

Autor: Marius Comper 07.23.2013
Aveţi nevoie de o schimbare de perspectivă în viaţa dumneavoastră? Dacă da, priviţi aceste fotografii ce înfăţişează Terra, aşa cum se zăreşte de la de 1,5 miliarde de kilometri distanţă.

În noile fotografii date publicităţii de NASA, planeta noastră apare ca un mic punct albastru umbrit de spectaculoasele inele ale planetei Saturn.

Punctul ce reprezintă planeta noastră este atât de mic, încât ar fi greu de zărit dacă nu am şti exact unde trebuie să privim.

Imaginile au fost realizate pe 19 iulie de sonda Cassini, ce se găseşte pe orbita planetei Saturn. La momentul realizării fotografiilor, Cassini se afla la o distanţă de aproximativ 1,445858 miliarde de kilometri de planeta noastră.

Pământul apare rareori în fotografiile realizate de Cassini, deoarece din perspectiva navetei planeta noastră se găseşte prea aproape de Soare pentru a putea fi fotografiată (la fel ca oamenii, naveta Cassini nu poate «privi» prea mult spre Soare fără a suferi daune).

Vineri, însă, Saturn s-a mutat între Cassini şi soare, astfel că naveta se afla în umbră şi putea să privească înapoi spre partea interioară a sistemului solar fără a risca defectarea detectoarelor cu care sunt dotate camerele sale. Mulţumită geometriei orbitale, inelele lui Saturn erau totodată luminate de soare, oferind navetei Cassini oportunitatea rară de a fotografia praful din aceste inele în detaliu.

În această imagine realizată de Cassini pot fi admirate inelele planetei Saturn şi planeta Pământ    În această imagine realizată de Cassini pot fi admirate inelele planetei Saturn şi planeta Pământ

Astăzi, NASA a dat publicităţii câteva dintre imaginile capturate de Cassini, printre care şi prima imagine realizată de la distanţă ce înfăţişează Pământul şi Luna drept două corpuri cereşti distincte.

În aproximativ şase săptămâni, agenţia spaţială americană va da publicităţii o fotografie mozaic cu Saturn şi inelele sale şi Terra uşor vizibilă sub planeta gigantică. Oficialii NASA afirmă că este nevoie de o perioadă de timp mai îndelungată pentru a „lipi” această imagine uriaşă.

De asemenea, NASA a dat publicităţii şi câteva imagini bonus, realizate de pe naveta Messenger, o sondă ce orbitează planeta Mercur, la 98 de milioane de kilometri de Terra.

Terra şi Luna văzute de pe Cassini (stânga) şi MESSENGER (dreapta)    Terra şi Luna văzute de pe Cassini (stânga) şi MESSENGER (dreapta)

Imaginile de pe Messenger sunt ceva mai puţin spectaculoase decât cele de pe Cassini, fotografiile fiind realizate în aceeaşi zi, pe 19 iulie 2013.

Terra şi Luna fotografiate de pe sonda Cassini    Terra şi Luna fotografiate de pe sonda Cassini

„Imaginile realizate de Cassini ne reamintesc cât de mică este planeta noastră în imensitatea spaţiului şi este totodată o mărturie ce atestă ingeniozitatea cetăţenilor acestei mici planete, ce au trimis o navetă robotică la o distanţă aşa de mare de casă pentru a studia Saturn şi pentru a fotografia Terra”, a comentat Linda Spilker, un cercetător ce lucrează în cadrul proiectului Cassini în cadrul Jet Propulsion Laboratory.

Surse: NASA, ScienceNow