Home » D:News » Cum îţi poate perturba Luna plină somnul? Un studiu oferă răspunsul

Cum îţi poate perturba Luna plină somnul? Un studiu oferă răspunsul

Publicat: 27.07.2013
Somnul poate fi perturbat în nopţile cu Lună plină, afirmă cercetătorii elveţieni, într-un studiu care reprezintă, după părerea lor, prima dovadă ştiinţifică a influenţei pe care ciclul lunar o are asupra somnului, informează AFP.

Cercetătorii elveţieni, coordonaţi de Christina Cajochen de la Spitalul psihiatric universitar din Basel, au studiat 30 de voluntari, în timp ce aceştia dormeau într-un laborator.

Oamenii de ştiinţă au monitorizat activitatea cerebrală, mişcările globului ocular şi au măsurat secreţiile hormonale. Cercetătorii au ajuns astfel la concluzia potrivit căreia calitatea somnului se schimbă odată cu ciclurile lunare.

În nopţile cu Lună plină, activitatea cerebrală asociată cu faza profundă a somnului scade cu 30%, iar oamenii au nevoie cu cinci minute mai mult pentru a adormi şi dorm în medie cu 20 de minute mai puţin, precizează autorii acestui studiu publicat joi în revista Current Biology.

Participanţii la experiment au estimat că somnul lor a avut o calitate mai puţin bună în nopţile cu Lună plină şi prezentau în acele nopţi cele mai mici concentraţii de melatonină, un hormon care regularizează somnul şi ciclurile veghe-somn.

„Ciclul lunar pare să aibă o influenţă asupra somnului uman, chiar dacă «nu vedem Luna» şi nu ştim «că este o noapte cu Lună plină»”, a declarat Christina Cajochen.

Influenţa lunară este deja cunoscută asupra unor animale, mai ales marine, pentru care Luna influenţează comportamentele de reproducere.